דיווח: "ישראל ויוון יבנו במשותף מערכת מכ"ם גדולה במזרח כרתים. הידוק קשרים צבאיים ישראל-יוון-קפריסין"

חוף הים בכרתים (צילום ארכיון: AP)

כחלק מהידוק שיתוף הפעולה הצבאי והכלכלי בין ישראל, יון וקפריסין יבנו ישראל ויוון מערכת מכ"ם ימי גדולה במזרח האי כרתים שתיקרא LONG HORIZON – מדווח העיתון היווני KATHIMERIN.

לדברי העיתון, כיסוי המכ"ם יאפשר לשתי המדינות "לנטר את כל אזור מזרח הים התיכון". לא צוינה עלות הפרויקט, אך נאמר בעיתון שהעלות לא תהיה משמעותית נוכח תקציבי הצבא המקוצצים של יוון. 

אתונה ותל אביב, ממשיך העיתון וכותב, התקרבו מאוד זו לזו באחרונה, והן מהדקות את הקשרים הצבאיים. שתיהן הסכימו באחרונה לשתף ידע בתחומי זרועות הים והנושא כבר מצוי בפיתוח. הישראלים יצטרפו בקרוב ליחידות של הצי היווני לתמרונים משותפים ואחריהם ישובו אניות חיל הים הישראלי לחיפה אחרי ביקורים במילוס וברודוס. יוון הסכימה "לסגור פערים" בנשק בסיוע ישראל, ויוון חכרה בישראל שבעה כלי טיס בלתי מאוישים המיועדים למבצעי חילוץ והצלה.

העיתון היווני מזכיר את תכנון צינור הגז התת-ימי בהשקעה של שמונה מיליארד דולר, שאמור להיות באורך של  2,000 ק"מ וקיבולת העברת גז של 12 מיליארד מטר-קוב בשנה. הגז יועבר משדה לווייתן הישראלי ומשדה הגז אפרודיטה שבחוף היווני. בחודש שעבר נודע על גילוי מאגרי גז תת-ימיים חדשים בקפריסין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית