כרטיסי זיהוי חכמים יונפקו עבור כל נציגי המפלגות בבחירות הקרובות

bigstockphoto

בתוך עננת החששות מהתערבות סייבר בבחירות לכנסת ה-21, קיימת לפחות גזרה אחת, שמאובטחת באמצעות חתימות אלקטרוניות מאושרות. זוהי הפעם הראשונה בה במערכת בחירות במדינת ישראל – ייעשה שימוש בחתימות אלקטרוניות מאושרות לצרכי זיהוי ודאי של נציגי המפלגות ומתן אפשרות חתימה אלקטרונית על טפסים אלקטרוניים, שיחליפו ערימות של ניירת.

הפעילות המאובטחת, כאמור לראשונה בישראל, תתקיים בעקבות החלטת וועדת הבחירות המרכזית, בראשותו של השופט חנן מלצר, לזהות את 680 נציגי המפלגות בוועדה המרכזית בירושלים וב-19 הוועדות המחוזיות, באמצעות כרטיסים חכמים, שיונפקו לכל אחד מהם בהליך מסודר. הכרטיסים החכמים יבטיחו זיהוי וודאי ומוחלט של כל אחד ואחת מהם.

התעודות החכמות והחתימות האלקטרוניות המאושרות שיונפקו הן של חברת 'קומסיין', שאושרה ע"י משרד המשפטים לשמש כגורם מאשר להנפקת חתימות אלקטרוניות עבור מערכות שונות בישראל ובהן שופטים, קצינים, עורכי דין, רופאים, רואי חשבון, שמאים, קבט"ים עובדי מדינה ועוד. התעודות והחתימות יונפקו בהליך מאובטח, בהנחיית אגף המחשוב של משרד הפנים וע"פ חוק חתימה אלקטרונית.

שרון לוי, סמנכ"לית שיווק ומכירות בקומסיין אומרת: " בוצעו כבר הנפקות ניסיוניות של תעודות חכמות כאלו והן עברו ב-100% הצלחה. בבחירות הקרובות לא יצביעו עדיין באמצעים אלקטרוניים, אך יש פעולות רבות אחרות במסגרת ההליך הדמוקרטי, שניתן לייעל ולאבטח באמצעות חתימות אלקטרוניות מאושרות ואנו שמחים שהעולם מתקדם לקראת התייעלות זו ומדינת ישראל בתוך כך. זיהוי ודאי ומהיר, ללא צל ספק, של מאות נציגי המפלגות, הוא המפתח לפעילות תקינה ונטולת חששות וחשדות בוועדות והוא יוביל בסופו של דבר לבחירות אלקטרוניות. "

תמי לנצקרון סמנכ"לית אסטרטגיה בקומסיין אומרת: "מדינת ישראל מתקדמת בצעדי ענק למצב שבו החברה הישראלית על כל רבדיה תוכל ליהנות משירותים דיגיטליים ממוכנים בכל גזרה בחיינו לרבות שרותים משפטיים, שרותי בנקאות שרותים רפואיים ועד בחירות אלקטרוניות. החתימה האלקטרונית עשתה את המהפך משימוש במחשב לצרכי הדפסות בכמויות ענק לעבודה דיגיטלית נטו. אין כל סיבה שמדינת ישראל לא תתחיל כבר עכשיו להיערך לבחירות אלקטרוניות בבחירות הבאות בהנחיית והובלת משרד הפנים".

ארגון וביצוע הבחירות לכנסת נחשב למבצע אזרחי גדול, מורכב ומשמעותי ביותר בשגרת חייה של המדינה. מבקר המדינה העיר לא אחת על תקלות ואי סדרים בתפקוד הוועדות המחוזיות, וגם על תקלות בתפקוד ועדת הבחירות המרכזית. החשש מתקלות גבר, עקב החששות שהשמיעו גורמי ביטחון מפגיעה והתערבות חיצונית אפשרית בהליך הבחירות בישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית