אתיופיאן איירליינס: החל פענוח הקופסאות השחורות של המטוס שהתרסק

חברת התעופה אתיופיאן איירליינס הודיעה בסוף השבוע כי בדיקות DNA לשרידי 157 קרבנות התרסקות המטוס של החברה עלולות להימשך עד שישה חודשים. החברה הציעה למשפחות הנספים ליטול עמם פיסות עפר מאזור ההתרסקות כדי לקבור בהן את יקיריהן. במעבדות מיוחדות בפריז החלה מלאכת פיענוח שתי הקופסות השחורות של המטוס שנמצאו באתר ההתרסקות, הקלטות נתוני הטיסה והקלטות השיח בין הטייסים בקוקפיט.

סוכנות רויטרס מוסרת כי לקרקוע עשרות מטוסי בואינג B737 MAX  של עשרות חברות תעופה עדיין אין השלכות כספיות חמורות לחברות התעופה, אך אלו יבואו ככל שהקרקוע יהיה ארוך יותר. בינתיים הודיעה בואינג על הפסקת מסירת מטוסים חדשים מאותו דגם ללקוחות, אולם נמשך ייצור מטוסים מוזמנים.

בסוף השבוע קרקעו אייר קנדה ויונייטד איירליינס את מטוסי MAX שלהן, ויונייטד היא חברת התעופה שמפעילה את המספר הגדול ביותר של מטוסים אלו בין חברות התעופה בעולם.

בואינג הודיעה שהיא מפתחת תוכנה משודרגת למטוסים בשבועות הקרובים. החברה התחייבת לשלוח לטייסים חומר כתוב על דרכי הפעלת התוכנה החדשה. אולם רשות התעופה הפדרלית FAA אינה מסתפקת בכך, ודורשת שבואינג תעמיד לרשות הטייסים את התוכנה על גבי מחשב נייד לשם הדרכה, אימון ותרגול.

העיתון "ניו יורק טיימס" פרסם פרטים חדשים על התאונה ליד נמל התעופה של אדיס אבבה: הקברניט האתיופי הספיק לדווח לבקרי הטיסה על "קשיים בבקרת הטיסה". דיווח זה הוא שידר בקול רגוע ושקט. אך כעבור כמה שניות נשמע קולו מתוח ומבוהל כאשר ביקש "לחזור מיד הביתה". לדברי "ניו יורק טיימס", המטוס טיפס לגובה אחרי ההמראה במהירות נמוכה מידי, ואחרי כן החל המטוס לפתע לנסוק ולהיטלטל מעלה-מטה בהפרשים של מאות מטרים, ואז נעלם מהמכ"ם של אזור צבאי שמעליו טס, ואבד הקשר עם מגדל הפיקוח ועם בקרי הטיסה.