מפציץ B-52 אמריקני ביצע "דימוי התקפה" על בסיס של הצי הרוסי בים הבלטי

מפציץ B-52 אמריקני ביצע "דימוי התקפה" על בסיס של הצי הרוסי בים הבלטי

מפציץ מדגם B-52 (צילום ארכיון: AP)

מפציץ B-52   STRATOFORTRESS  אסטרטגי של חיל האוויר האמריקני ביצע ביום ששי דימוי של התקפה על בסיס של הצי הרוסי באזור הים הבלטי. רוסיה אישרה את הידיעה ודיווחה שהמטוס לא חצה את הגבול והסתלק אחרי שהתגלה  על ידי ההגנה האווירית הרוסית.

המפציץ התקרב ביום שישי עד למרחק של 150 מייל מגבול המובלעת הרוסית קלינינגרד. מכשיר המכ"ם של המטוס שידר כי "ביום שישי בשעה 16.5 שעון מוסקבה עסק המפציץ, שמספרו הסידורי 61-0009, בחיקוי של התקפה על בסיס הצי הבלטי הרוסי".

DEFENSE BLOG מדווח כי מפציצי  B-52 הם מהוותיקים ביותר בחיל האוויר ארה"ב ובשנים האחרונות נערכו בו שינויים מבניים והתאמות לטיסה נמוכה, להפצצות בחימוש קונבנציונלי, לטיסות ארוכות טווח ולתובלת ציוד התקפי והגנתי, כולל טילים בליסטיים וטילי שיוט שניתן לשגרם במרחק של כרמה מאות ק"מ מהמטרות. מפציץ זה מסוגל לשאת נשק גרעיני ולטוס במהירויות גבוהות במיוחד בגובה של 50 אלף רגל ולשאת חימוש במשקל של טונות רבות.

משרד ההגנה הרוסי אישר במוסקבה בשבת כי מפציץ אמריקני טס מעל הים הבלטי והתקרב על למרחק של 150 ק"מ מגבול רוסיה, אך הסתובב ויצא מהשטח מיד אחרי שההגנה האווירית הרוסית גילה אותו ועקבה אחריו.

אולי יעניין אותך גם