לקראת הקיץ: גם השנה הפתרון של מערכת הביטחון לשריפות שטחים בעוטף עזה - קציר מוקדם

www.facebook.com/sngmoatza

מזכ"ל התנועה הקיבוצית, ניר מאיר, תקף הבוקר (חמישי) בחריפות את הצעת ממשלת ישראל לפיצוי לחקלאי ישובי הגדר בעוטף עזה על קציר מוקדם של חיטה, על מנת שזו לא תשרף בטרור הקיץ. 

"ממשלת ישראל מפקירה את חקלאי ותושבי העוטף - והשדות.יישרפו. אין דרך אחרת להסביר את הפיצוי העלוב שהממשלה מציעה לחלקאי עוטף עזה שנאלצים לקצור מוקדם מדי השדות שעל גבול הרצועה לפני שטרור העפיפונים יישרוף אותם בקיץ", כתב מאיר באתר התנועה הקיבוצית. "50 ש"ח עלובים לדונם חיטה שתיקצר מוקדם לפני שתישרף - זה המחיר?"

נזכיר כי בשנה שעברה הציעה מדינת ישראל פיצוי של 60 ש"ח לדונם עבור קצירה מוקדמת של השדות, כך לפי פרסום של משרד החקלאות. "במטרה להתמודד עם תופעת השריפות בשדות תבואות הקיץ של חיטה ושעורה סמוך לרצועת עזה, בעקבות שליחת עפיפוני תבערה, החליטו משרדי החקלאות והאוצר להעניק תמריץ לחקלאים ששטחיהם סמוכים לגדר המערכת, כדי שיאיצו את קציר החיטה והשעורה לגרעינים, טרם המועד הרגיל שלו מדי שנה, שמגיע לסיומו בתחילת חודש יולי. המטרה, הפחתת הנזק לחקלאים בעוטף עזה החשופים לנזקי עפיפוני התבערה ולנזקי השריפות.

"זכאים לתמיכה יהיה חקלאים הנמצאים ב"קו האש" של טרור העפיפונים, והמעבדים את שדותיהם בטווח 0 עד 7 ק"מ מגדר המערכת סביב רצועת עזה. על פי נתוני המשרד מדובר בשטחים בהיקף של כ- 40,000 דונם של שדות חיטה ושעורה."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית