חילופי מפקדים באגף השיטור של משטרת ישראל

קרדיט : משטרת ישראל

ניצב אמנון אלקלעי, נכנס היום (יום ד׳, 13.03.2019) לתפקידו כמפקד אגף השיטור במשטרה בטקס שנערך בבסיס יהודאי בירושלים. ניצב אלקלעי החליף את ניצב אלון לבבי אשר שימש כראש אגף השיטור מאז הקמתו וימשיך לכהן כמ״מ סמפכ״ל המשטרה. הטקס התקיים במעמד, מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, סגל הפיקוד הבכיר של משטרת ישראל, קציני ושוטרי האגף, ובני משפחותיהם של המפקדים. 
 
אגף השיטור הושק לפני כשנה, זאת במסגרת תכנית שנועדה להפריד בין בניין הכוח להפעלתו ובמתכונתו הקודמת נקרא גם ׳אגף המבצעים׳ ובעבר הרחוק יותר ׳האגף לשיטור וביטחון׳. מטרתו המרכזית של האגף היא העצמת מקצועיות השיטור, הקשר עם הקהילה, פעילות המתנדבים, תחום השירות והחירום. עיסוקו המרכזי של אגף השיטור החדש הינה קידום מקצועות השיטור על כלל גווניהם, ובפרט: סיירים, סיירים רגליים, מש"קים, שוטרי יס"מ, חבלנים, מוקדנים, מתנדבים, בעלי חיים, שיטור ימי ועוד. האגף עוסק רבות גם בפיתוח ידע, ציוד ומערכות, עבור כלל שוטרי משטרת ישראל, וכן בגיבוש והנחיית התפיסות ותורות ההפעלה השונות אשר מונחלים לכלל השוטרים. 
 
מ״מ מפכ"ל המשטרה, ניצב מוטי כהן אמר: ״אגף השיטור מטפל בבניין הכח של כל יכולות השיטור הקלאסי, באופן המאפשר יצירת תמונה ארגונית כוללת וקביעת סדרי עדיפויות. הסיירים הם חוד החנית במערך בתגובתי המשטרתי והם המשפיעים ביותר על תחושת הביטחון של האזרח ועל אמון הציבור במשטרה. הסיירים הם פניה של המשטרה במלחמתה בפשיעה ועלינו להבטיח כי יהיו להם את כל הכלים לקבל החלטות נכונות וראויות ברוחה וערכיה של המשטרה. אתגרי האגף מגוונים וכוללים הפעלת מערך מתנדבים, העמקת הקשר שבין המשטרה לקהילה, מיסוד תחום החירום כחלק מבניין הכח, הטיפול ברישוי ואבטחה ועוד. החיבור לקהילה ימשיך להיות מכפיל כוח לעבודת המשטרה והאמון של הקהילה ימשיך להיות תנאי לאפקטיביות שלנו ולאגף השיטור תפקיד משמעותי בהקשר זה״.
 
לניצב אלון לבבי, ר׳ האגף היוצא אשר הקים את האגף, אמר מ״מ המפכ״ל: ״הובלת את האגף ביד בוטחת, במקצועיות ואצילות. בזכות המסירות שלך ודרכך הייחודית, הצעדת את אנשיך להישגים מרשימים והותרת אחריך אגף שבניין הכוח שלו מכיל עיסוק עמוק בערכים״.
 
לניצב אמנון אלקלעי ר׳ אגף השיטור החדש אמר מ״מ המפכ״ל: ״שימשת כסגני בתפקידי האחרונים ומהר מאוד הבנתי שהנך מפקד מקצועי, יצירתי וחדשני בעל ראייה רחבה. אנו מקדמים אותך בברכה לסגל הפיקוד הבכיר של המשטרה, מאמינים ביכולתך, מכירים בניסיונך ובוטחים בכישוריך להוביל ולהנהיג את אגף השיטור להצלחה״.
 
מ״מ סמפכ״ל המשטרה ניצב אלון לבבי, שסיים היום את תפקידו כראש אגף השיטור אמר: ״מעטות הפעמים בהם זוכה קצין במשטרה להקים אגף חדש. אני זכיתי. מצאתי בבניין הכח קסם רב. הפיכת רעיונות למציאות, בנייה, עיסוק במקצועיות, תכנון ובנייה של תהליכים, מבנים ארגוניים, חשיבה אסטרטגית, תכנון תקציבי, רכש, מימוש, פיקוח ובקרה. ישנה תחושה של התחדשות ויצירתיות. הקשר עם אגפי המטה הולך ומתהדק. קורסים והדרכות בעולמות השיטור נבחנים מחדש. המערכים הפרוסים בשטח מקבלים קשב רב מכל החטיבות והמחלקות. הקשב כולו ניתן לעולמות בניין הכח. אני מבקש להודות לכל שותפי לדרך באגף השיטור. לכל אחד ואחת בחטיבות, במחלקות וביחידות.  בלעדיכם לא ניתן היה להצליח במסע הזה״. 
 
מפקד אגף השיטור הנכנס, ניצב אמנון אלקלעי אמר: ״אני דרוך ומוכן לאתגר העצום להוביל את אגף השיטור. המשטרה בכלל ואגף השיטור בפרט, נדרש לשים דגש על מניעת פשיעה, להעניק מגוון שירותי משטרה לציבור במגוון תחומים. אנו אמורים למנוע, נדרשים ליזום ולהיות קשובים לקהילה ולחברה כולה. אנו נפעל לפתח יכולות משולבות למניעה שכן האמון בין המשטרה לאזרח מתבסס על הציפייה מאיתנו להיות שם ואנחנו אכן נהיה".
 
ניצב אמנון אלקלעי (52), נשוי ואב לשניים. מתגורר בבאר שבע, בעל תואר ראשון במדע המדינה. מתפקידיו האחרונים: סממ״ז מחוז דרום, סממ״ז מחוז מרכז, ממ״ר נגב, ממ״ר ציון, רמ״ח מבצעים. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית