שר ההגנה הרוסי: "יחידות צבא רוסיה מצוידות באלפי כטמ"מים למשימות תצפית, איסוף מודיעין ותקיפה"

נשיא רוסיה פוטין ושר ההגנה שויגו (צילום: AP)

בשנת 2019 יקבלו יחידות הצבא הרוסי אלפי כלי טיס בלתי מאוישים לטווח בינוני בעלי יכולות תקיפה, כך הודיע שר ההגנה הרוסי סרגיי שויגו במהלך סקירה על מגמות הצבא הרוסי ב-2019. הסקירה נעשתה בפני חברי הדומה, הפרלמנט הרוסי, במוסקבה.

עוד אמר שויגו כי מאז 2012 הוקמו בצבא 38 יחידות המצויידות ביותר מ-2,000 כטמ"מים צבאיים תוקפים, והחל מהשנה ייקלטו בצבא עוד כלי טיס למשימות  תצפית, איסוף מודיעין ותקיפה.

שויגו הדגיש בסקירתו כי הקמת "תעופת כטמ"מים" היא חלק מלקחי הלחימה של צבא רוסיה בסוריה, שם ביצע הצבא 166 תקיפות של טילי שיוט נגד מטרות טרור. טילי השיוט שוגרו מהים ומהיבשה. עוד מסר שויגו כי למטוסי חיל האוויר הרוסי יש כוונות חדשות ומתקדמות המאפשרות דיוק בהפצצות של פחות מ-10 מטרים. לקח נוסף מהלחימה ברוסיה – פיתוח יכולות תקיפה ממסוקים.

WORLD DEFENSE מוסר כי לדברי שר ההגנה הצבא הרוסי קלט 200 טילים בליסטיים בין-יבשתיים מאז 2012. הצי הרוסי קיבל שלוש צוללות חדשות נושאות טילים בליסטיים, שבע צוללות דיזל, 17 מערכות הגנה אווירית, 3,700 טנקים וכלי רק"ם משודרגים, 161 כלי שיט ואלף מטוסים ומסוקים.

שויגו דיווח לדומה כי תוגברו כוחות הצבא בלחצי האי קרים "כדי לשמור על האינטרסים הרוסיים בים השחור" , וכיום יש דגש רב על התעצמות צבאית באזור הארקטי. באזור הקוטב הצפוני שבשליטת רוסיה ניבנו 475 מתקנים צבאיים חדשים, מסר שויגו לחברי הדומה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית