בואינג תשדרג את את התוכנה במטוסי B737 MAX-8

מנהל התעופה הפדרלי של ארה"ב קבע כי מטוסי הבואינג מדגם 737 MAX-8 הם בטוחים לטיסה וכשירים ואין צורך לקרקעם, זאת לאחר התרסקות המטוס באתיופיה בתחילת השבוע. עם זאת, המנהל דרש מבואינג לבצע שדרוגים לתוכנה במטוס, וזו נענתה לדרישה והודיעה כי תבצע את השדרוג בשבועות הקרובים

מטוסי בואינג מדגם 737 MAX-8 במפעל הייצור בארה"ב (צילום: AP)

מנהל התעופה הפדרלי של ארה"ב (FAA) קובע מטוסי בואינג מדגם 737 MAX-8  בטוחים לטיסה וכשירים וכי אין צורך לקרקעם גם אחרי שתי תאונות קשות באיתיופיה ובאינדונזיה, עם זאת המנהל דורש מחברת בואינג לבצע שינויים במערכות ובתוכנות של המטוסים.

חברת בואינג אישרה כי תשדרג את התוכנות בכל צי מטוסי MAX-8 בעולם "בשבועות הקרובים". שני סנטורים קראו לקרקע את כל המטוסים וכמה חברות תעופה אכן עשו כך. מחברת בואינג נמסר לסוכנות רויטרס כי מזה כמה חודשים מתבצעות עבודות שיפורים בתוכנות בקרת הטיסה של המטוס "כדי שהם יהיו עוד יותר בטוחים". בואינג אינה מתייחסת בהודעותיה לתאונה באתיופיה, אך שלחה ניחומים למשפחות הנספים.

מנהל התעופה הפדרלי הסביר כי שינויי התוכנה "יפחיתו את ההסתמכות על זיכרונו של הטייס בהליכי תפעול שונים של המטוס". כן נאמר בהודעת ה-FAA כי בואינג תעדכן גם את הליכי ההדרכה ואימוני צוותי אוויר, תעדכן את מסמכי הטיסה וספרי המטוס ותשאף ליתר אוטומציה בהליכי התפעול.

ה-FAA הודיע כי יש נטייה להשוות בין שתי התאונות ולהסיק מסקנות מכך, אך מוקדם מידי להסיק מסקנות כיוון שחקירת התרסקות מטוס אתיופיאן רק בתחילתה. הנהלת בואינג הודיעה לכל עובדיה כי היא משוכנעת שמטוסי 737 MAX-8 בטוחים לטיסה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית