באתיופיה ובארה"ב חוקרים מה הביא להתרסקות מטוס אתיופיאן איירליינס

מטוס של אתיופיאן איירליינס התרסק אחרי המראה מנמל התעופה של אדיס אבבה. 149 נוסעים וצוות נספו. במטוס היו שני נוסעים ישראלים

 

באתיופיה ובארה"ב חוקרים מה הביא להתרסקות מטוס אתיופיאן איירליינס

צילום: AP

מטוס נוסעים של חברת התעופה אתיופיאן איירליינס התרסק זמן קצר אחרי המראתו מנמל התעופה הבינלאומי של אדיס אבבה וכל 149 נוסעיו ואנשי הצוות נספו. החברה הודיעה כי במטוס היו שני ישראלים. חברת התעופה האתיופית מקיימת טיסות סדירות בין נתב"ג לאדיס אבבה.

המטוס מדגם בואינג B737 MAX-8 היה חדש, והמריא לטיסה ET302 מאדיס אבבה לניירובי, קניה. במטוס היו אזרחים מארצות רבות, בעיקר מקניה (32), מקנדה (18), מארה"ב ומבריטניה. סיבת התאונה נחקרת, אך רשות השידור הבריטית בי.בי.סי. מדווחת שהטייס הספיק לשדר כי הוא "נתקל בקשיים" וביקש לשוב ולנחות באדיס, אך לא הספיק. חברת התעופה מסרה כי נחקרות כל האפשרויות לתאונה. לדבריה הראות היתה טובה.

אתר הטיסות FLIGHTRADAR 24   העוקב אחר כל הטיסות בעולם, דיווח שמהירות המטוס אחרי ההמראה היתה "בלתי יציבה". עדי ראייה מסרו כי אחרי התרסקות המטוס על הקרקע פרצה דליקה ענקית, שהקשתה על ציוותי החילוץ וההצלה לחפש ניצולים, שלא נמצאו. אזור האסון נמצא 60 ק"מ דרומית-מזרחית לאדיס. לדברי החברה הקברניט היה מנוסה, בעל 8,000 שעות טיסה והצטיין בתפקידו.

המטוס מדגם בואינג B737 MAX-8 חדש בשחקים, טס מאז 2016  והצטרף לצי של אתיופיאן איירליינס בשנה שעברה. חברת בואינג שלחה, כמקובל, צוות חוקרים שיצטרף לצוות החקירה הרשמי. מטוס מאותו מדגם היה מעורב בתאונה לפני חמישה חודשים - היה זה מטוס של חברת התעופה האינדונזית LION AIR שהתרסק בים ו-190 נוסעים נספו.

מומחי תעופה מסרו כי היו ידיעות שטייסים של מטוסי דגם זה התקשו לשלוט על המערכת האוטומטית שתפקידה למנוע הזדקרות של המטוס. היו דיווחים על כמה מקרים שהמערכת הזאת גרמה להנמכת חרטום המטוס, והטייסים התקשו להרים את האף, לאזן את המטוס ולחזור לטיסה אופקית ישרה.

אולי יעניין אותך גם