חיל האוויר של ארה"ב הציב בפולין טייסת מבצעית של מל"טים גדולים מדגם MQ-9 REAPER

צילום: חיל האוויר האמריקני

הטייסת הראשונה של המל"ט הגדול MQ-9 REAPER של חיל האוויר האמריקני הוכרזה כבעלת כשירות מבצעית מלאה בבסיס חיל האוויר מירוסלביץ בצפון-מערב פולין. חיל האוויר הודיע שהמל"טים יעסקו באיסוף מודיעין, סיור ותצפית (ISR) באזורי המדינות הבלטיות  והים השחור  עבור חברות ארגון נאט"ו.

מפקדת חיל האוויר ארה"ב באירופה הודיעה שהיחידה המבצעית ה-52 של המל"טים הוצבה בפולין והוגדרה כבעלת כשירות מבצעית מלאה. בבסיס האוויר בפולין הושלמו עבודות בניית מתקנים לכלי הטיס הבלתי מאוישים, כולל תחזוקה, תקשורת ומגורי צוותים. חלק מכוח משימה זה מוצב בגרמניה וחלק פרס בפולין.

גנרל מרג סמל מחה"א ארה"ב מסר כי המל"טים מופעלים עתה במשותף על ידי חילות האוויר של ארה"ב ופולין, וזה נותן גמישות שתאפשר מילוי משימות חדשות ומורכבות לכלי הטיס. המל"ט MQ-9  REAPER הוא תוצרת ג'נרל אטומיקס, כלי טייס גדול, כבד ומהיר מקודמו MQ-1 PREDATOR ומסוגל לשאת תחמושת בכמות פי 15 מקודמו.

האתר MILITARY.COM  מוסר כי פריסת כלי הטיס בפולין היא חלק משיטות ההתמודדות של נאט"ו עם איומים רוסיים, בעיקר בעקבות אירועי אוקראינה וקרים. חלק מהאסטרטגיה החדשה של הפנטגון עיקרה התכוננות מבצעית לעימות עם רוסיה וסין. מומחים אמריקניים מסבירים כי המל"טים פגיעים מאש נ"מ וטילי קרקע-אוויר רוסיים, ולכן האמריקנים מציבים אותם באזורים שבהם יש להם עליונות אווירית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית