ארה"ב מאיימת: טורקיה לא תקבל מטוסי F-35 אם תרכוש S-400; ארדואן מצידו: "נבחן רכישת S-500"

נשיא טורקיה ארדואן ונשיא ארה"ב טראמפ (צילום ארכיון: AP)

"'השלכות חמורות' צפויות לקשרים הצבאיים בין ארה"ב לטורקיה אם זו תרכוש את מערכות הגנ"א הרוסיות S-400", כך אמר דובר משרד ההגנה האמריקני צ'רלס סאמרס בסוף השבוע, בעוד נשיא טורקיה ארדואן 'מאיים' בעסקה עתידית לרכש המערכת המתקדמת יותר S-500.

דובר משרד ההגנה הבהיר בסוף השבוע כי "אם טורקיה תרכוש S-400 יהיו השלכות חמורות מבחינת יחסינו הצבאיים, טילי 'פטריוט' ומטוסי F-35. הם לא יקבלו F-35 אם יקחו S-400", אמר סאמרס. דבריו נאמרו אחרי שמפקד פיקוד אירופה בצבא ארה"ב קרטיס סקרפרוטי הציע לקונגרס למנוע מטורקיה מטוסי F-35 אם יימשכו תכניות אנקרה לרכוש את המערכת הרוסית.

סאמרס כלל גם מכירת טילי 'פטריוט' באיומו.

ביום חמישי הצהיר הנשיא ארדואן שהעסקה עם רוסיה הושלמה למעשה, ויתכן שבעתיד יתקיים מו"מ על עסקה חדשה לרכש מערכת ההגנה האווירית המתקדמת יותר S-500.

לפני כחודש אמר שר החוץ הטורקי קבסוגלו כי אנקרה מוכנה לשקול רכש טילי 'פטריוט', אך סירב להודיע על ויתור על העסקה עם רוסיה כתנאי להסכם בין אנקרה לוושינגטון. במוסקווה אמר ויקטור קלדוב, מנהל תאגיד התעשיה הרוסי הגדול ROSTEC כי השת"פ בין אנקרה למוסקווה בעניין טילי S-400 "מתקדם יפה חרף ההתנגדות האמריקנית".

קלדוב הוסיף: "מדובר בקשרי עסקים ואנו משתפים  פעולה עם  שותפים  ועם שותפים-בכוח ללא התחשבות מי אוהב או לא אוהב את העסקה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית