יבמ מכריזה על שיא בביצועי המחשב הקוואנטי של החברה

newsroom.ibm.com

במפגש מדענים של American Physical Society הכריזה החברה כי רשמה שיא של "נפח קוונטי" – אמת מידה שגיבשה כדי למדוד את התקדמות הפיתוח של מחשוב קוונטי, והיא שילוב בין מספר הסיביות הקוונטיות (qubits), הקישוריות על המעבד הקוונטי, שיעור השגיאות בתהליך המדידה של התוצאות ומשתנים נוספים.

IBM הודיעה כי מערכת המחשוב הקוונטית שלה IBM Q System one – מערכת עם 20 סיביות קוונטיות שנחשפה לראשונה בתערוכת CES בינואר - הגיעה לנפח קוונטי של 16 יחידות. החברה ציינה שמדובר בנפח כפול מזה של מערכות קוונטיות קיימות הכוללות 20 סיביות קוונטיות, שהגיעו לנפח קוונטי של שמונה יחידות. עוד ציינה IBM כי עד כה עלה בידה להכפיל את הנפח הקוונטי של המערכות שלה בכל שנה ברציפות מאז חשיפת המערכת הראשונה בשנת 2017.  

ב-IBM ציינו כי הנפח הקוונטי הוא אמת מידה חשובה בדרך להשגת "יתרון קוונטי" – המצב בו יישומים של מחשב קוונטי יספקו מענה משמעותי וישים העולה על זה שמחשבים קלאסיים יכולים לספק. יתרון כזה יכול להיות למשל יצירת סימולציה של ריאקציה כימית של מולקולות או ביצוע חישובים מהירים במיוחד של נגזרות פיננסיות.

בחברה אף שרטטו מפת דרכים שתוביל לעבר "יתרון קוונטי" אמיתי, בדומה ל"חוק מור" ששירטט את קצב הפיתוח של מעבדי מחשבים. על פי IBM, יהיה צורך לכל הפחות להכפיל בכל שנה את הנפח הקוונטי של המערכות כדי להשיג יתרון קוונטי בעשור הבא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית