טסלה מודיעה על שדרוג ליכולת נהיגה עצמית מלאה

https://www.tesla.com/presskit

כל הלקוחות שרכשו טסלה יוכלו לשדרג לנהג אוטומטי ויכולת נהיגה עצמית מלאה. כך לפי הודעה רשמית של טסלה. נהג אוטומטי מאפשר היגוי אוטומטי, האצה ובלימה. יכולת נהיגה עצמית מלאה כוללת ניווט וניהוג אוטומטי, הזמנה מתקדמת, שינוי נתיב אוטומטי, חניה אוטומטית, ומאוחר יותר השנה, זיהוי רמזורים ותגובה להם.

"כל לקוח שרכש טסלה לפני התאמת מחיר השבוע יוכל לשדרג לנהג אוטומטי עבור 2,000 דולרים או יכולת נהיגה עצמית מלאה עבור 3000 דולרים נוספים", כותבים בהודעה. במילים אחרות, עבור לקוח אשר בעבר לא רכש נהג אוטומטי פלוס יכולת עצמית מלאה, הם יוכלו בקרוב לעשות זאת עבור 6,000 דולרים פחות מבעבר.  

"החל בחודש הבא, כל לקוח קיים שרוצה לשדרג לנהג אוטומטי או יכולת נהיגה עצמית מלאה יוכל לעשות זאת עם תשלום בלחיצה אחת. לא יהיה צורך להתקשר לאף אחד, וזה יהיה קל כמו שזה היה להזמין את המכונית שלך מלכתחילה."

הפרסום של טסלה גרר גל תגובות של מומחים מהתחום לגבי מהי הגדרת נהיגה עצמית מלאה. מומחים אמרו לCNN כי טסלה 'משחקת באש'. "מנכ"ל החברה, אלון מאסק, משחק מהר ומשוחרר בהגדרות, משלב את הטכנולוגיה ויוצר בעיות בטיחות", נכתב בפרסום. יכולת הנהיגה העצמית המלאה של טסלה היא במציאות תכונה המטפלת במשימות קלות כגון שמירה על קצב ביחס למכוניות אחרות על כביש מהיר ועדיין דורשת פיקוח אנושי. לרוב מומחי הרכב האוטונומיים, "נהיגה עצמית מלאה" פירושה מכונית שבה אדם יכול להירדם בבטחה מאחורי ההגה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית