הבית הלבן מבקש רשמית להוציא מוצרים סינים מרשתות תקשורת

https://twitter.com/EconAtState/status/1100471910008348673

"ארה"ב מבקשת מממשלות אחרות והמגזר הפרטי לשקול את האיום הנשקף על ידי Huawei ושאר חברות טכנולוגיית המידע הסינית. החוק הסיני מחייב את החברות הללו לתמוך ולסייע למנגנוני הביטחון העצומים של בייג'ינג, ללא כל בדיקות ואיזונים דמוקרטיים על גישה לנתונים הנוגעים לרשתות או לציוד שהותקן ונתמך על-ידי חברות אלו ברחבי העולם", אמר השגריר רוברט ל. סטריייר, סגן עוזר המזכיר של סייבר ותקשורת ומדיניות מידע בינלאומית במחלקת המדינה של הבית הלבן.

"אמריקה קוראת לכל שותפי הביטחון שלנו לעמוד על המשמר ולהימנע מספקים שיסכנו את שלמות טכנולוגיית התקשורת הגלובלית, את הפרטיות והחירות של אזרחינו ואת ביטחון התשתית הקריטית שלנו ומערכות הביטחון הלאומי. להחלטות על תשתית 5G יהיו השלכות ארוכות טווח ולא צריך להאיץ אותן.

"ההסתמכות על ציוד של ספקים אמינים לא תבוא על חשבון מהירות הפריסה או ההתקדמות הטכנולוגית. ארצות הברית ומדינות נוספות מציעות פתרונות טכנולוגיים מובילים בעולם חומרה ותוכנה לתצורות רבות של רשת 5G."

את הדברים אמר סטריייר במסגרת כנס MWC בברצלונה המתקיים בימים אלו. אזכיר כי בימים אלו מתנהל בארץ מכרז לרשת דור 5G וחברת Huawei מנועה מלהשתתף בו. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית