שינויים במבנה של אלתא מערכות, חברת בת וחטיבה של תע"א

אלתא מאחדת שני מפעלים קיימים ומקימה שלושה מפעלים חדשים במטרה להגביר את המיקוד העסקי בלקוחות ולהרחיב את יכולות תעשייה אווירית בתחום הלוחמה היבשתית האוטונומית

שינויים במבנה של אלתא מערכות, חברת בת וחטיבה של תע"א

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא וסמנכ"ל תעשייה אווירית (צילום: התעשייה האווירית)

במסגרת העבודה האסטרטגית שבוצעה בשנה האחרונה בתעשייה האווירית, יוצאים לפועל שינויים ארגוניים בחטיבת אלתא. השינויים יאפשרו את העמקת הנוכחות בשווקים, יצירת תשתית ארגונית דינמית המסתגלת לשינויים בצרכי הלקוחות ולחיזוק המיצוב של תעשייה האווירית כמובילה עולמית בתחום הלוחמה היבשתית האוטונומית ובשאר תחומי הליבה.

התחום הביטחוני מתאפיין בשנים האחרונות, בשינוי מהיר באיומים המחייבים תפירת מענה מהיר לצרכים המתפתחים ולתחרות הגוברת המחייבת מיקוד עסקי והתייעלות תפעולית. השינוי הארגוני יעצים את המצוינות הטכנולוגית והיכולת של אלתא לעמוד בדרישות ושינויי המגמות המאפיינים את התחום.

המבנה הארגוני החדש כולל הקמה של שלושה מפעלים חדשים-  מפעל יבשה, מפעל תוכנה ומפעל הנדסה ומערכות. מפעל היבשה יוביל את תחום הלוחמה היבשתית האוטונומית ויתבסס על היכולות הקיימות כיום בתעשייה אווירית בנושאי יבשה רובוטיקה קרקעית ויכולות להגנת המולדת (HLS), מרכז הכובד של הפעילות יעבור בהדרגה לקמפוס רמתא בבאר שבע. מפעל התוכנה, מאחד את כל גופי התוכנה בחטיבה והקמת מרכז מצוינות לתוכנה מבצעית ומערכות שו"ב. מפעל הנדסה ומערכות, איחוד של מפעלי הטכנולוגיה ומיקרוגלים אשר יישא באחריות כוללת לפתוח, ייצור ושילוב של המערכות ואספקתן למפעלים העסקיים.

לצד המפעלים החדשים, ימשיכו את פעילותם הענפה המפעלים הקיימים באלתא הכוללים את- מפעל מערכות מודיעין ולוחמה אלקטרונית, מפעל אשר יתמקד בפיתוח מערכות מודיעין מוכללות שישפרו הליכי מיצוי מידע מודיעיני לצד המשך הובלה עולמית במערכות  קומינט, אלינט, לוחמה אלקטרונית ותקשורת. מפעל משגב יתמקד במכ"מי הגנה אווירית ומערכות ימיות. מפעל מערכות מוטסות, יעסוק בכל סוגי מטוסי המשימה ובמכ"מים מוטסים. מפעל סייבר, ימשיך להוות מוקד מרכזי לכלל תעשייה אווירית ויספק פתרונות להגנה, מודיעין והגנת אמצעי לחימה.

במטה החטיבה ימונה סמנכ"ל לטכנולוגיות ומו"פ (CTO) ויוקם גוף לאזרוח טכנולוגיות במטרה לאפשר ולתרום מהידע והיכולות הרבים הקיימים באלתא גם לתחום האזרחי הנושק לתחומי הליבה והפעילות העסקית של החברה.

יואב תורג'מן, מנכ"ל אלתא מערכות וסמנכ"ל תעשייה אווירית: "הצעדים הארגוניים היוצאים לדרך בימים אלו, הינם המשך למהלכים הרבים של שינוי והתאמת הפעילות של התעשייה האווירית לשווקים הגלובליים התחרותיים בהם היא פועלת. הקמת המפעלים החדשים ושינוי המיקוד במפעלים הקיימים יאפשרו העמקה וחיזוק מעמדה של תעשייה אווירית בשור היבשתי המתפתח וכן יסייעו לחיזוקה ומיצובה של אלתא כמובילה בתחומי פעילותה בזירה הגלובלית והאזורית המשוועת לפתרונות חדשניים".

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל