ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו: ישראל לעולם לא תשים 'דלת אחורית' במוצר מסחרי

צילום: עמית שעל | https://youtu.be/aij6Z4l_Oro

ראש המוסד הקודם, תמיר פרדו, טען במסגרת כנס WeTechBerlin שהתקיים בימים האחרונים בברלין ביוזמה של כלכליסט , כי ישראל לעולם לא תתקין 'דלת אחורית' במוצר מסחרי. "אנחנו מדינה קטנה מידי כדי ליישם זאת", אמר פרדו. (דקה 13:30 ואילך). "אם זה יקרה ויתגלה, מספיק לחברה ישראלית אחת, זה יהרוס את התעשייה הישראלית. מפארמה ועד סייבר. הכל יהרס. זה נגד החוק. אף אחד לא ינסה זאת."

(אם לחלק מהקוראים קשה להחזיק את עצמם, תשתדלו לא לצחוק בקול רם ולהראות מופתעים. ולא, אני לא מזלזל בפרדו, חלילה. ברור מה האינטרס שלו לומר זאת באופן גלוי). העובדה שהדברים יוצאים מראש מוסד לשעבר הופכת אותם לעוד יותר מוזרים. בהקשר הסיפור בניו יורק טיימס שפורסם לאחרונה לגבי התכנית הסודית האמריקאית למכירת חלקים מטופלים לתעשיית הטילים האיראנית, אומר פרדו: "האם אתה מאמין שחברה שמוכרת משהו לאיראנים, או לכל לקוח אחר, תמכור משהו שלא עובד כמו שצריך? לעולם לא."

באותו דיון השתתף עם פרדו גם Marcel Yon שאחראי על החדשנות בצבא הגרמני. יון אמר כי הצבא הגרמני מחפש פתרונות טכנולוגים בישראל והסביר שהצבא הגרמני רוצה לרכוש פתרונות בארץ, בלי לקחת אחוזי בעלות. עוד אמר יון, בהמשך לדברי פרדו, כי בהחלט ארגונים עומדים כיום בפני השאלה איך בודקים את הקוד והחומרה לדעת שאין בהם נוזקות או דלתות אחוריות. "אתם תצטרכו להביא פתרונות", אמר יון לקהל היזמים שישב באולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית