יבמ פותחת גישה ל-Watson מכל סביבת ענן ציבורי

גיא ריצ'קר, מנהל חטיבת תוכנה, ענן ופתרונות קוגניטיביים ב- IBM ישראל - יחצ

בכנס השנתי העולמי שלה הודיעה IBM כי היא הופכת את ווטסון, פלטפורמת הבינה המלאכותית של החברה, לנגישה עבור עסקים וארגונים בכל סביבת ענן, ותאפשר בכך להתגבר על מגבלות שהטילו ספקיות ענן שונות ולפרוס יישומי בינה מלאכותית בכל מקום שבו מאוחסן המידע בארגון.

מהלך זה של IBM יאפשר לעסקים להריץ את ווטסון בכל סביבה שהיא – באתר הלקוח או בענן פרטי, ציבורי או מולטי-קלאוד היברידי – וכך יוכלו עסקים ליישם בינה מלאכותית על הנתונים בכל מקום שבו הם מתארחים. גמישות זאת תסיר את אחד המכשולים הגדולים ביותר להתרחבות הבינה המלאכותית, ועסקים יוכלו להשאיר את הנתונים בסביבות מאובטחות - ולהביא את ווטסון אל הנתונים כדי לשפר ביצועים עסקיים. הנגשת הבינה המלאכותית תאפשר ללקוחות לזהות דפוסים בתהליכים העסקיים ואז להטמיע אוטומציה כדי למכן את תהליכי העבודה הנבחרים.

למרות שהשימוש בבינה מלאכותית מושך את תשומת לבם של עסקים, ארגונים רבים עדיין לא הצליחו לקדם פרויקטים להטמעתה. על פי דו"ח של MIT Sloan, 81 אחוז מהארגונים אינם מבינים אילו נתונים דרושים לבינה המלאכותית או איך להגיע אליהם. מחקר שערכה חברת גרטנר לאחרונה מצא ש"המובילים בנתונים ואנליטיקה עדיין מתמודדים עם המורכבות, משך הזמן, האינטגרציה והעלויות של פרויקטי אינטגרציית נתונים. כתוצאה מכך, לוחות הזמנים מתארכים, והעלויות מאמירות עקב ריבוי מחזורי השינויים בפרויקט. "אף על פי כן, הרוב המכריע של הארגונים – 83 אחוז – מסכימים שהטמעת בינה מלאכותית ברחבי הארגון היא הזדמנות אסטרטגית", קובע הדו"ח של MIT Sloan.

גיא ריצ'קר, מנהל חטיבת תוכנה, ענן ופתרונות קוגניטיביים ב- IBM ישראל אמר: "אחד החסמים להטמעת בינה מלאכותית בארגון הוא סביבות ענן מרובות – דבר הגורם לפיצול וחלוקה של המידע בארגון. כדי להתמודד עם אתגר ביזור המידע בסביבות שונות, ארגונים צריכים את חופש הבחירה ליישם בינה מלאכותית למידע - לא משנה היכן הוא מאוחסן. באמצעות פתיחת ווטסון לעבודה בסביבות ענן שונות, אנחנו מאפשרים לעסקים להתגבר על האתגר ולהאיץ את הטרנספורמציה לשימוש בבינה מלאכותית. ווטסון נועד לסייע לארגונים לנצל את יתרונות הבינה המלאכותית על מנת לשפר את הביצועים העסקיים. עם מערך ברור של יישומים, כלי פיתוח, מודלים ללמידת מכונה ושירותי ניהול, ווטסון מסייע לארגונים ברחבי העולם לכרות נתונים, לחזות תוצאות ולמכן תהליכים בהם ישנה חשיבות משמעותית לזמן ומשאבים".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית