אפשר לברוח, אבל לא להתחבא. נחשף חשוד שלישי בהרעלת סקריפל

אתר bellingcat חושף קצין GRU שלישי מפרשת הרעלת סקריפל בבריטניה - דניס ויאצ'סלבוביץ' סרגייב

https://www.bellingcat.com/news/uk-and-europe/2019/02/14/third-suspect-in-skripal-poisoning-identified-as-denis-sergeev-high-ranking-gru-officer/

סרגיי סקריפל, הסוכן הרוסי הכפול שעבד עבור הMI6 הבריטי וניצל מניסיון הרעלה של הביון הרוסי נמצא במצב בריאותי קשה, כך עולה מדיווח של mirror.co.uk. מדיווח אחר של השגרירות הרוסית בבריטניה עולה כי בקרמלין מודאגים מאוד ממצבו הבריאותי של סקריפל, כך לפי דיווח של tass.com.

"למרבה הצער, הפקידים הבריטים לא מודיעים לשגרירות (הרוסית) על מצבם הבריאותי של הסקריפלס, הנמצאים כיום בבידוד, אין לנו מושג על מה שקורה להם", כותבים בשגרירות.

על רקע הפרסומים סביב מצבו הבריאותי של סרגיי, והצער שמביעים בקרמלין בנושא, מפרסם אתר bellingcat, את שמו של סוכן GRU נוסף שלקח חלק במבצע ההרעלה בבריטניה. לפי הפרסום שמו Denis Vyacheslavovich Sergeev, והוא קצין בכיר בשירות הביון הרוסי.

סרגיב עבר הכשרה באקדמיה הצבאית הדיפלומטית שהיא בית ספר של הGRU להכנת קציני ביון. כל שנה מוציאה האקדמיה כמאה קצינים. כחלק מהכיסוי שלו, הוא היה הבעלים של שמונה חברות רוסיות. בין השנים 2012-2018 הוא עשה שימוש לפחות בשתי זהויות שונות לטיסות בינלאומיות ליעדים במערב ומזרח אירופה, מרכז אסיה והמזרח התיכון. חלק מהטיסות היו לצד Alexander Mishkin, קצין GRU באותה פרשה שנחשף קודם לכן.

בין היתר, המחקר חושף קשר של סרגיב להרעלתו של סוחר נשק בולגרי בשם Emilian Gebrev ב2015. יותר מאוחר גם בנו הורעל בנסיבות מסתוריות. "במהלך שנת 2016 נסע ללונדון פעמיים. ביקורו הראשון היה בסוף מארס, והוא נשאר בלונדון שישה ימים עד 1 באפריל 2016. הוא חזר ללונדון לביקור של ארבעה ימים ב- 14 ביולי 2016. יש לציין, או אולי באופן מקרי לחלוטין, שתי הנסיעות האלה היו לפני כן ולאחר משאל העם לגבי הבריקסט", כותבים במחקר.

עוד נקודה מעניינת שעולה מהמחקר היא דפוס הפעולה של סרגיב. הוא היה קונה כרטיס טיסה הלוך וחזור, אך לא מגיע לחזור. במקום זאת, היה שוכר רכב, נוסע למדינה אחרת, ומשם קונה כרטיס חזור לרוסיה חד כיווני. (עבור אלו העוסקים בפיתוח אלגוריתמים, מדובר בדפוס מעניין).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית