ניסוי גלים מילימטרים בעוספיא

https://www.gov.il/he/departments/news/14022019

חברת SMBIT אירחה היום בעוספיא את מנכ״ל משרד התקשורת נתי כהן ובכירי משרדו אשר  בחנו את אתר ניסוי האינטרנט בגלים מילימטרים אשר הותקן לפני כארבעה חודשים ביישוב עוספיא. מנכ״ל החברה יואב לודמר הציג בפניהם ובפני ראש המועצה בהיג' מנצור את הטכנולוגיה והביצועים בבתי התושבים אשר הצטרפו לניסוי. לביקור היום קדם בחינה נוספת של בכירי המשרד כבר לפני חודשיים. 
 
נתי כהן מנכ״ל משרד התקשורת: ״אנו נמצאים בעיצומה של עבודת מטה לגיבוש מדיניות עדכנית שתיתן מענה אופטימלי לצרכים של מדינת ישראל בשנים הבאות, הסיור  הוא עוד נדבך שיאפשר לנו לקבל החלטות במסגרת תהליכי החשיבה והתכנון המתבצעים במשרד. אנו נמצאים בשיח עם חברות, ערים ומועצות מקומיות ועוקבים מקרוב אחר ההתפתחויות הטכנולוגיות הרלוונטיות בתחום הערים החכמות, ה-  IOT- Internet of things  וכדומה".
 
הבדיקה אשר הוכתרה כהצלחה נעשתה בביתו של ואליד קונטאר אשר משתתף בניסוי והעיד כי איכות ומהירות הגלישה השתפרו פלאים לעומת תשתית האינטרנט שישנה ביישוב . נזכיר כי מדובר בתשתית אלחוטית המבוססת על טכנולוגיית הגלים המילימטריים הפועלת כבר בערים מרכזיות ברחבי העולם כפתרון משלים ליישום תשתית תקשורת לערים חכמות בארץ ובעולם. הדור החדש של המוצרים שהותאם ליישום רשתות פס רחב לבתי מגורים, הגיע לבתים פרטיים, לראשונה בישראל. 
 
יש לציין כי בעוספיא אין תשתיות סיבים יציבות וטכנולוגיית הגמ"מ מאפשרת להתגבר על מכשול זה,  ע"י התקנת קופסאות ממסר קטנות בין הבתים מבית חברת Siklu הישראלית אשר מקבלות נתונים ומדלגות מנקודה לנקודה כך שניתן לכסות שטחים נרחבים בקלות.
 
כאמור ולפני שיינתן רישיון שיווק סופי לשוק הפרטי נמצאת כעת הטכנולוגיה בניסוי אותו קיבלה חברת SMBIT ממשרד התקשורת שמקדם יישום תשתיות שיגבירו את מהירות האינטרנט ברחבי הארץ. במקביל לעוספיא מותקנת מערכת גם באזור תעשיה עמק חפר לבעלי עסקים במקום. במסגרת הניסוי, המשתתפים מקבלים אינטרנט מהיר ללא תשלום ברוחב פס של 100 מגה. 
 
חברת SMBIT בראשות המנכ״ל יואב לודמר פועלת בישראל החל משנת 2012 בתחום התקשוב הכולל פריסת תשתיות אינטרנט ו WIFI חדשניות תוך שימוש בטכנולוגיות חדשות כגון הגלים המילימטרים, מערכות ניתוב SDN ופלטפורמת EKRON לניהול כולל של מערך התקשורת בארגון. SMBIT מספקת פתרונות תקשורת ל 10 אחוז מבתי הספר בישראל ומתקינה פתרונות גלים מילימטריים ברשויות מקומיות בתדר המוניציפלי. מרכז הפיתוח של החברה ממוקם במזכרת בתיה.
 
מנכ״ל משרד התקשורת נתי כהן: ״אנו נמצאים בעיצומה של עבודת מטה לגיבוש מדיניות עדכנית אשר תיתן מענה אופטימלי לצרכים של מדינת ישראל בשנים הבאות, הסיור היום הוא עוד נדבך אשר יאפשר לנו לקבל החלטות במסגרת תהליכי החשיבה והתכנון המתבצעים במשרד.  אנו נמצאים בשיח עם חברות, ערים ומועצות מקומיות ועוקבים אחר ההתפתחויות הטכנולוגיות הרלוונטיות בתחום הערים החכמות, ה - IOT וכו׳״.
 
 מנכ״ל SMBIT יואב לודמר סיכם את הביקור בסיפוק ואמר: ״ניסוי האינטרנט בגלים המילימטריים נמשך במלוא עוזו. נוכחנו היום בחוזקתה של המערכת. משתתפי הניסוי מאושרים מחיבור האינטרנט המהיר וכבר כעת יש תושבים רבים המבקשים להצטרף אליו ולשדרג את איכות וחווית הגלישה בביתם. אנו מקווים כי הרישיון הקבוע יינתן במהלך השנה הקרובה כך שנוכל להמשיך ולחולל מהפכה בתחום החיבור לאינטרנט בעזרת גלים מילימטריים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית