נסעתם בכביש 6? היזהרו ייתכן ומנסים לעקוץ אתכם

ההודעה שנשלחה בווטסאפ. באדיבות חברת ESET

בימים האחרונים דיווחו אזרחים על שיחת טלפון בה הודיעו להם על חוב לכביש 6 וביקשו פרטי אשראי על מנת לסגור את החוב, בפועל מדובר בהונאה. כפי שפורסם לראשונה בחדשות 2 online, נהגים רבים קיבלו שיחת טלפון המודיעה להם כי יש להם חוב מכביש 6. חברת "דרך ארץ" המפעילה את כביש 6 הבהירה כי מדובר בהונאה וכי הוגשה תלונה למשטרה בעקבות אותן שיחות.
 
לקוח שדיווח על כך טען כי קיבל את שיחת הטלפון ולאחר בירור עם החברה המפעילה את הכביש הבין כי מדובר בהונאה ואין שום חוב. הופצה גם הודעה בוואטסאפ המזהירה מפני ההונאה. במשטרה טענו כי מבדיקה שלהם עולה שהשיחות הגיעו ללקוחת שפרסמו את רכבם למכירה באינטרנט. בחברת אבטחת המידע ESET ניסו להתחקות אחר המספר ממנו התקשרו אך המספר כבר נותק.
 
אמיר כרמי מנהל הטכנולוגיות בחברת ESET מסביר כי "העובדה שהמספר נותק לא אומרת שלא ניתן לעשות זאת שוב ממספר אחר. חשוב לזכור שכל מידע שאנחנו מפרסמים ברשת בין אם בפורטלים של יד שנייה או ברשתות החברתיות עלול לשמש נגדנו. כמובן אין זה אומר שנמנע מזה לגמרי אבל במידה ופרסמנו מידע כזה אנחנו צריכים לקחת בחשבון שייתכן וישתמשו בו לרעתנו ולכן עלינו להיות ערניים. כאשר אתם מקבלים שיחה מכל גורם כלשהו הדורש פרטי תשלום, סיימו את השיחה וצלצלו ישירות לנותן השירות לוודא שאכן קיים חוב."
 
במידה וכבר נפלתם בהונאה וסיפקתם פרטי אשראי ממליצים בחברת חברת אבטחת המידע " לעקוב אחר פירוט האשראי ובמידת הצורך לבטל את הכרטיס". 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית