נתניהו מאיים על מדינות אויב באמצעות טילים

"הטילים שלנו יכולים להגיע רחוק מאוד, מול כל אויב", אמר נתניהו אתמול (ג') בביקור בחיל הים. המושג "כל אויב" כולל גם את איראן

צילום: חיים צח, לע"מ - https://www.gov.il/he/departments/news/event_navy120219

אתמול (ג'), אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו במסגרת ביקור בחיל הים כי: "הטילים שלנו יכולים להגיע רחוק מאוד, מול כל אויב, כולל מול השלוחות של איראן באזורנו. יש לנו חיל-ים מצוין וצבא חזק מאוד!"

היות והמושג "כל אויב" כולל גם את איראן, האויב העיקרי אותו מסמן נתניהו בשנים האחרונות, המשמעות היא כי אפשר שהמסר מיועד לאוזניים בטהרן. ייתכן שהאיום הגלוי של נתניהו יכול להתפרש כהסתמכות על דיווחים גלויים מעשרות השנים האחרונות בנוגע לקיומם של טילי יריחו. מדובר בטילים שהתיעוד הויזואלי לגביהם מצומצם מאד. טילים כאלו לא נתפסו עד היום בעין העדשה בכבישי ישראל, וגם לא היה אישור רשמי לקיומם מאף גורם ממשלתי.

החשיפה של נתניהו מעניינת גם לאור היציאה של ארה"ב מהסכם הINF, וביקורה בימים אלו של תת מזכיר המדינה לבקרת נשק וביטחון בינלאומי, אנדריאה תומפסון. זו שהודיעה על יציאת ארה"ב מהסכם הINF. הסכם זה קבע טאבו בעולם המערבי שמהותו המעטה ככל הניתן בדיבורים על טילי קרקע-קרקע ארוכי טווח. נזכיר כי ישראל אינה חלק בהסכם (רק רוסיה וארה"ב צדדים בו), אך בשל היותה של ישראל 'במחנה' האמריקאי, השיח בארץ עד כה לא כלל איומים ישירים בטילים כלפי מדינות אויב.

אין ספק כי האמירה של נתניהו אינה מקרית, והיא מכוונת בעיקר ליושבי הממשל בטהרן. נתניהו מודע היטב כראש ממשלה ליכולות הישראליות, לעמימות הרצויה (אם רצויה), ולמשמעות דבריו בתקשורת.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית