טנקי מרכבה 4 ברשימת 15 טנקי המערכה החדישים והמתקדמים ביותר בעולם

טנקי מרכבה 4 ברשימת 15 טנקי המערכה החדישים והמתקדמים ביותר בעולם

צילום ארכיון: דו"צ

הטנקים הישראליים מרכבה 4 'ברק' ומרכבה 4 M WINDBREAKER הם בין 15 טנקי המערכה החדישים והמתקדמים ביותר בעולם כיום. כך על פי דרוג טנקים עולמי של מומחי האתר ARMY RECOGNITION, שדרגו את 15 הטנקים הטובים הנמצאים בשירות צבאי או בשלבי ייצור מתקדמים, טנקים בני 25 עד 35 טונות.

בין הטנקים המצטיינים: הרוסי T-90 ARMATA, טנק MIA2 האמריקני, טנקים מסין, צרפת (LECLERC), גרמניה (ליאופרד), טורקיה (ALTAY), ארגנטינה, קוריאה הדרומית ('הפנתר השחור'), יפן והטנק האיראני KARRAR.

על הטנק הישראלי מרכבה 4 'ברק' כותבים המומחים האמריקניים כי זה הטנק הראשון המצויד במערכות בינה מלאכותית ולייזר. לטנק מערכת ניהול אש חדישה KNIGHT MARK-4 תוצרת אל-אופ, שהיא מערכת ממוחשבת בעלת יכולת נעילה על מטרות נעות, כולל מסוקים, בעוד הטנק עצמו נמצא בתנועה.

הטנק מרכבה 4  M WINDBREAKER מוגן במערכת 'מעיל רוח', והחל מ-2011 מצוידת חטיבה שלמה בצה"ל בטנק מתקדם זה. מערכת ההגנה של הטנק כבר יירטה בהצלחה טילי נ"ט כולל 'קורנט' ששיגר החמס. המערכת יכולה לשדר נתונים  וקואורדינטות של איום על הטנק אל כוחות קרקע ואוויר שכנים באמצעות מערכת הניהול ציי"ד. כך מקבלים כוחות שכנים מידע מהיר על אויב ועל איומים ומסוגלים להגיב.

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל