ועידת ורשה על המזה"ת נפתחת היום; על הפרק - מלחמה בטרור, גרעין ועוד

כ-60 מדינות, מתוכן 10 מהמזרח התיכון צפויות לקחת חלק בוועידה על המזרח התיכון הנפתחת היום בוורשה בירת פולין. ראש הממשלה נתניהו ייקח חלק בוועידה שתעסוק בפיקוח על נשק להשמדה המונית,  בעיות הומניטריות, מלחמה בטרור, ביטחון אנרגיה ועוד

ועידת ורשה על המזה"ת נפתחת היום; על הפרק - מלחמה בטרור, גרעין ועוד

מייק פומפאו ועמיתו הפולני במסיבת עיתונאים לקראת פתיחת הוועידה (צילום: AP)

שר החוץ הפולני יאצק צ'פוטוביץ' הודיע כי 60 משלחות, כולל 10 מהמזרח התיכון וכל חברות האיחוד האירופי, אישרו את השתתפותן בוועידה על המזרח התיכון שתיפתח בוורשה היום. ראש הממשלה בנימין נתניהו המריא אמש לבירת פולין כדי לקחת חלק בוועידה.

השר הפולני מנה את מדינות המזרח התיכון המשתתפות בוועידה: סעודיה, בחריין, ישראל, תימן, ירדן, כווית, מרוקו, עומאן ואיחוד האמירויות – כל אלו ייוצגו על ידי שרים, ואילו מצרים וטוניסיה שלחו סגני שרים.

סאאב עריקאת הודיע בחשבון הטוויטר שלו שהרשות הפלסטינית לא תשתתף בוועידה. "היו מגעים עם הפולנים", אמר עריקאת, "אך הרשות לא תשלח נציג כי אין לאיש מנדט לדבר בשם פלסטין". ואילו שגריר איראן בפולין מסעודי אדריסי קרמנשאהו אמר לסוכנות הידיעות הפולנית PAP כי "פולין תישא בתוצאות אם הוועידה תתברר כאירוע מכוון נגד איראן". השגריר אמר שארצו לא הוזמנה לוועידה והדגיש כי בסדר היום אין סעיף דיון בבעיה הפלסטינית.

שר החוץ הפולני אמר כי ארצו שואפת לכך שתוצאת הוועידה תהיה ייסוד "תהליך ורשה", כלומר סדרת שיחות ודיונים על המצב במזרח התיכון ודרכים לפתרון הסכסוכים באזור והשגת יציבות ושלום. לדבריו, הוועידה תעסוק בנושאים הבאים: פיקוח על נשק להשמדה המונית,  בעיות הומניטריות, מלחמה בטרור, ביטחון אנרגיה.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו יישב בראש הוועידה יחד עם עמיתו הפולני, ובסיומה תתקיים ביום חמישי מסיבת עיתונאים.

 

אולי יעניין אותך גם