טייסות של להקות כטמ"מים יגנו על המרחב האווירי של בריטניה

שר ההגנה הבריטי אמר כי בריטניה תפעיל להקות של כלי טיס בלתי מאוישים כדי "לבלבל את האויב" ולדכא את מערכות ההגנה האווירית שלו, ותכנית זו תצא לפועל כבר סוף שנה זו

צילום אילוסטרציה: Bigstock

בריטניה תפעיל להקות של כלי טיס בלתי מאוישים כדי "לבלבל את האויב" ולדכא את מערכות ההגנה האווירית שלו, ותכנית זו תצא לפועל כבר סוף שנה זו – כך הודיע שר ההגנה הבריטי גווין ויליאמסון בהרצאה במועדון השירותים הצבאיים בלונדון.

ויליאמסון מסר כי חיל האוויר המלכותי הבריטי יפעיל טייסות שיהיו מורכבות מלהקות של כטמ"מים בעלי יכולות לגבור על מערכי הגנה אווירית תוקפים של האויב. הטייסת הראשונה תתחיל לפעול בסוף השנה. בתשובה לשאלת כתב ג'יינס הסביר שר ההגנה: "תוקם טייסת חדשה של להקת כטמ"מים שתחפש מכ"מים ומערכי טילים של האויב. הכלים הבלתי מאוישיים יפעלו בשיתוף עם כלי טיס מאוישים, כדי להשמיד את האיומים.

"חיל האוויר ישתמש בכטמ"מים מסחריים בשילוב עם ידע ומומחיות בתחום שיש במשרד ההגנה הבריטי, כדי שמניתן יהיה לייצר במהירות כמות גדולה של כלים אלו שיפעלו בלהקות, קבוצות של כטמ"מים".

ביולי 2018 מסרו מקורות בחיל האוויר לג'יינס כי כבר הופעלה תכנית לבחינת השימוש בלהקות של כטמ"מים כסיוע למטוסים מאוישים להגנת המרחב האווירי של בריטניה ולהגנה על מרחב אווירי מאויים. מנהל חברת BAE, השותפה התעשייתית בפרוייקט, אמר כי התכנית הבריטית דומה במהותה לתכנית האמריקנית GREMLIN המנוהלת על ידי DARPA, זרוע המו"פ של צבא ארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית