הודו: אילו עסקאות כרגע על הפרק?

נתניהו בביקור בהודו בינואר 2018 (צילום: AP)

על פי דיווחים בכלי התקשורת, ממשלת הודו עומדת לאשר עסקה בשווי 800 מיליון דולר עם ישראל לרכש שני מטוסי התראה אלקטרונית (AWACS) מדגם PHALCON A-50EI, המצוידים במכ"ם של אלתא/תע"א מדגם EL/W2090. לקראת ביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו בהודו באמצע החודש ייעשה ניסיון לחדש את עסקת מכירת טילי נ"ט מונחים מדגם SPIKE להודו. עם זאת יש לציין כי בימים האחרונים דווח בכלי התקשורת כי ייתכן ונתניהו יבטל את נסיעתו להודו בשל הבחירות שיתקיימו באפריל הקרוב.

WORLD DEFENSE והאתר ההודי DEFECE NEWS.IN מדווחים כי לפני שנים היו דיונים על עסקה משולשת הודו-ישראל-רוסיה לאספקת שלושה מטוסי AWACS להודו, שעיקרה הרכבת המערכת האלקטרונית של אלתא/תע"א על מטוס תובלה רוסי איליושין-76. העסקה לא יצאה לפועל, אך בימים אלו נשקלת העסקה מחדש במשרד האוצר ההודי אחרי שאושרה על ידי משרד ההגנה. האישור הסופי חייב לבוא מוועדת השרים לענייני ביטחון.

על פי הדיווחים, הודו מעוניינת גם לרכוש בישראל מל"טים מדגם HERON ומל"טים משוטטים מדגם HAROP תוצרת תע"א.

אשר לטילי נ"ט SPIKE מדווחת התקשורת בהודו כי בעת ביקורו של ראש הממשלה נתניהו בהודו ייעשה ניסיון לחדש את עסקת הטילים הללו, שבוטלה בשעתו כיוון שההודים קיוו לייצר בעצמם טילי נ"ט מונחים. הודו גם חתמה עם התע"א על עסקת 630 מיליון דולר לרכש 66 מערכות מכ"ם פיקוח ירי, כולל העברת ידע ותחזוקה.

האתרים מסכמים כי כל העסקות והחוזים הללו מעידים על כך שלהודו יש אמון רב בתעשיות הישראליות והיא ממשיכה ליצור שותפויות עם חברות ישראליות. ישראל היא כיום אחת מספקיות הנשק הגדולות ביותר להודו, יחד עם רוסיה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית