NAVY SEALS: לא עוד לחימת קומנדו בטרור בצוותים קטנים אלא השתלבות בלוחמה כוללת

צילום: חיל הים האמריקאי

במשך כעשרים שנה התמחו לוחמי יחידת העילית האמריקנית, NAVY SEALS , 'אריות הים', בלחימה בטרור בצוותים קטנים. מפקדת הצי מדברת על שינוי אסטרטגי: מעתה מכינים ומכשירים את יחידת הקומנדו הימית ולוחמי 'אריות הים' להתמודד עם איומים של מלחמות 'גדולות' ונגד איומים של סין ורוסיה.

סגן ראש מבצעי הצי אדמירל ביל מורן אמר בסימפוזיון כי מעתה ואילך יחידת 'אריות הים' תהיה "גורם חשוב בלוחמה נגד איומים מצד סין, רוסיה, איראן וקוריאה הצפונית". היחידה תשתתף בכל התרגילים של הצי, כולל עם אניות שטח וצוללות. יש כבר סימנים ש'אריות הים' מכינה את עצמה לאפשרות שתילחם באזור ים סין הדרומית: באחרונה רבו מאוד האימונים של הלוחמים באזורי ים דומים, בכל איי הוואי. האימונים כוללים הפעלת רחפנים וכטמ"מים והגעה לאזור הלחימה במסוקים, במטוסי תובלה ובנושאות מטוסים, כולל טיסות מבצעיות במטוס-מסוק  V-22 OSPREY. מספר האימונים באזור זה עלה בשנה החולפת מ-110 ל-330.

DEFENSE NEWS מדווח כי בסימפוזיון דווח גם על כך שבגלל לחצים שלוחמי 'אריות הים' נתונים בהם, רבו בצוותים מקרים של שימוש בסמים, תקיפות מיניות והתאבדויות. מפקדת הצי התחייבה לטפל בתופעות אלו כדי להכשיר את היחידה להשתלבות בתרחישי הלחימה הימית הכללית של צבא ארה"ב.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית