הממשלה מחפשת כלי אוטומטי לבדיקות חדירות בסייבר

מינהל הרכש הממשלתי במשרד האוצר ("עורך המכרז") בשיתוף מערך הסייבר במשרד ראש הממשלה פרסמו מכרז מרכזי מסוג "אתגר", עם שלב מיון מוקדם, לקבלת פתרונות לאתגר הממשלתי בנושא יכולת אוטומטית לבדיקת חדירות של מערכי סייבר ארגוניים

הממשלה מחפשת כלי אוטומטי לבדיקות חדירות בסייבר

bigstockphoto

מכרז אתגר הוא מכרז המבקש למצוא פתרונות להתמודדות עם אתגרים הניצבים בפני עורך המכרז. מכרזי אתגר מתמקדים בהצגת הבעיה תוך הימנעות מהגדרה ממוקדת של הפתרון הנדרש ומאפייניו, וזאת במטרה לאפשר לרעיונות שונים, חדשניים, ומקוריים להתמודד במסגרת המכרז.
 
האתגר במכרז זה הינו שיפור חוסן ארגוני בסייבר ע"י מתן יכולת מרכזית לבדיקת חדירות אוטומטית של מערך הסייבר הארגוני, המופעל ע"י כל ארגון המנוי בשירות בכל עת ללא התערבות גורם חיצוני בתהליך. הבדיקות יכולות להיות מסוג Whitebox או Blackbox או שילוב של שתי הגישות או כל גישה אחרת, כתלות בהיצע הטכנולוגיות הקיימות בשוק.
 
תנאי סף המקצועיים להשתתפות במכרז הם: 
 
המציע הינו יצרן המערכת המוצעת ובעל הזכויות בהם.
הפתרון המוצע מפותח על ידי היצרן במרכז פיתוח הממוקם בישראל.
הפתרון המוצע נמצא בשלב ביטא לפחות (שלב ביטא - הגרסה שלאחר שיפור אב טיפוס בעקבות סדרת ניסויי פיילוט פנימיים, אך בשלה להפצה לבודקים חיצוניים).
מציעים שימצאו מתאימים, בהתאם למפורט במכרז, יבצעו פיילוט של הפתרון המוצע בגופים ממשלתיים ברחבי הארץ אשר ייקבעו על ידי עורך המכרז. 
הזוכה או הזוכים שיוכרזו במכרז יחתמו על הסכם התקשרות עם עורך המכרז לתקופה של שנתיים, כאשר לעורך המכרז הזכות להאריך את תקופת ההתקשרות בתקופות נוספות, ועד לחמש שנים נוספות. 
 

אולי יעניין אותך גם