סינגפור החליטה לרכוש מטוסי קרב מדגם F-35

לאחר סדרה ארוכה של בדיקות והערכות טכניות של המטוס מתוצרת לוקהיד מרטין, משרד ההגנה הסינגפורי הודיע בסופ"ש כי "מטוסי ה-F-35 הם המתאימים ביותר להחליף את מטוסי הקרב הנוכחיים"

סינגפור החליטה לרכוש מטוסי קרב מדגם F-35

צילום: לוקהיד מרטין

סינגפור החליטה: מטוסי קרב חמקן F-35 במקום מטוסי F-16 מתיישנים. פרויקט מטוסי F-35 של לוקהיד מרטין זכה להישג חשוב כאשר ביום שישי הודיע משרד ההגנה של סינגפור כי "הגיע למסקנה שמטוסי F-35 הם המתאימים ביותר להחליף את מטוסי הקרב הנוכחיים".

סינגפור השלימה באחרונה סדרה ארוכה וקפדנית של בדיקות והערכות טכניות של המטוס האמריקני, תוך שיתוף משרד ההגנה של סינגפור והסוכנות לטכנולוגיה של העיר-מדינה. הכוונה היא לרכוש בשלב הראשון מספר קטן של מטוסי F-35 ואז לבדוק את מלוא היכולות שלהם והתאמתם לחיל האוויר הסינגפורי, ואז תתקבל ההחלטה הסופית בדבר מספר המטוסים וסוגם. שר ההגנה של סינגפור נג-אוג-הן אמר כי השלב הראשון, שיכלול דיונים בארה"ב, יימשך בין תשעה ל-12 חודשים. משרד ההגנה סירב למסור פרטים על מספר המטוסים שיוזמנו.

DEFENSE NEWS מוסר כי סינגפור היתה שותפה לפרויקט מטוסי F-35 מאז שנת 2003. מניחים שהיא תזדקק ל-40 עד 60 מטוסי קרב מסוג זה, מהדגם שממריא ונוחת אנכית F-35B. כיום מפעיל חיל האוויר של סינגפור 60 מטוסי F-16, שחלקם עובר עתה תהליכי שדרוג.

 

אולי יעניין אותך גם