ממשלת צרפת מזמינה עשרות מטוסי קרב RAFALE F4 מתקדמים

 ממשלת צרפת חתמה על חוזה בשווי שני מיליארד אירו להזמנת 28 מטוסי קרב חדישים. שרת ההגנה הצרפתית: "זה מטוס שמתקדם לעבר עידן ה-DATA"

ממשלת צרפת מזמינה עשרות מטוסי  קרב RAFALE F4 מתקדמים

מטוסי קרב מדגם RAFALE (צילום: AP)

חיל האוויר הצרפתי נשאר בבית: ממשלת צרפת חתמה השבוע על חוזה בן שני מיליארד אירו עם חברת DASSAULT AVIATION להזמנת 28 מטוסי קרב חדישים מדגם RAFALE בסטנדרט המתקדם F4. בשנת 2023 אמורה ממשלת צרפת להזמין עוד 30 מטוסים מדגם זה, לאספקת עד שנת 2030.

28 המטוסים בהזמנה המיידית הם מהדגם המתקדם F4, כלומר: חיישני מכ"ם משודרגים, ציוד אופטרוני חדיש, קסדת טייס חדשה, טילי אוויר-אוויר מתקדמים מדגם MICA N6 וחימוש  אוויר-קרקע AASM, שיכלול טילי SCALP ופוד אופטרוני רב-תכליתי תוצרת THALES.

DEFENSE NEWS מדווח כי למטוסי רפאל החדשים יהיו יכולות קישוריות מיוחדות כדי להתאימם ללחימה רשתית. על כך אמרה שרת ההגנה של צרפת, פלורנס פארלי, בטקס חתימת החוזה במפעלי דאסו: "במטוסים החדשים יוכל הטייס לקלוט כמות גדולה מאוד של מידע ונתונים, לקלוט, לשלוח ולשדר מידע, וכל זה בסיוע תקשורת לוויינים וציוד רדיו מיוחד. מטוסי רפאל F-4 מתקדמים לעבר עידן ה-DATA".

ראשי חברת דאסו הדגישו שהמטוסים החדשים יהיו רב-משימתיים, יוכלו לפעול באופן עצמאי או במסגרת קואליציה רב-לאומית עם חילות אוויר אחרים, וגם במסגרת ההרתעה הגרעינית של צרפת. דאסו אוויאסיון מקווה למכור את המטוסים ללקוחות חו"ל.

אולי יעניין אותך גם