מטוס התדלוק האווירי הראשון מסוג – KC-46 PEGASUS לקראת קליטה בחיה"א האמריקאי
מתדלק KC-46 מבוסס על מטוס נוסעים בואינג B767 של בואינג והוא יחליף את המתדלקים הישנים KC-135 בחיל האוויר של ארה"ב
דן ארקין
| 14/01/2019
חיל האוויר של ארה"ב הודיע על כך שבקרוב ייקלט מטוס התדלוק החדיש הראשון מדגם KC-46 'פגסוס' תוצרת בואינג. המטוס הראשון הוא אחד מארבעה שהזמין חיל האוויר האמריקאי בשלב הראשון, מתוך הזמנת ענק של 179 מתדלקים מדגם זה. בעוד כמה שבועות יתקיים טקס קבלה חגיגי של המתדלק הראשון בבסיס במדינת קנזס. המתדלק KC-46 של בואינג הוא אחד המועמדים להחליף בעתיד את מטוסי התדלוק הישנים של חיל האוויר הישראלי.
המטוס הראשון יימסר לחיל האוויר בתום דחיות ועיכובים, ועדיין מחוייבת חברת בואינג לבצע במטוס שינויים ושיפורים בחומרה ובתוכנה של מערכת המצלמות המלוות את התדלוק האווירי. דוברת חיל האוויר קפטן הופ קרונין אמרה ל-AEROTIME כי במטוס נתגלו כמה תקלות וחברת בואינג הבטיחה לתקן ולשפר על חשבונה את מערכת "הראייה הרחוקה".
במתדלק החדש אין המתדלק חייב לראות בעין את המטוסים המתדלקים, והוא יכול לבצע את פעולת התדלוק האווירי בעזרת מערכת של מצלמות וטכנולוגיה חדישה של "ראייה מרחוק" (REMOTE VISION). המתדלק KC-46 מבוסס על מטוס נוסעים בואינג B767 של בואינג והוא יחליף את המתדלקים הישנים KC-135 בחיל האוויר של ארה"ב.
לין קארט, סגן נשיא בואינג, אמר כי מטוס התדלוק החדש הוא "כלי טיס אמין, בטיחותי, רב משימתי המהווה מהפכה בתחום התדלוק האווירי לעשרות השנים הבאות".
מתדלק KC-46 מבוסס על מטוס נוסעים בואינג B767 של בואינג והוא יחליף את המתדלקים הישנים KC-135 בחיל האוויר של ארה"ב
חיל האוויר של ארה"ב הודיע על כך שבקרוב ייקלט מטוס התדלוק החדיש הראשון מדגם KC-46 'פגסוס' תוצרת בואינג. המטוס הראשון הוא אחד מארבעה שהזמין חיל האוויר האמריקאי בשלב הראשון, מתוך הזמנת ענק של 179 מתדלקים מדגם זה. בעוד כמה שבועות יתקיים טקס קבלה חגיגי של המתדלק הראשון בבסיס במדינת קנזס. המתדלק KC-46 של בואינג הוא אחד המועמדים להחליף בעתיד את מטוסי התדלוק הישנים של חיל האוויר הישראלי.
המטוס הראשון יימסר לחיל האוויר בתום דחיות ועיכובים, ועדיין מחוייבת חברת בואינג לבצע במטוס שינויים ושיפורים בחומרה ובתוכנה של מערכת המצלמות המלוות את התדלוק האווירי. דוברת חיל האוויר קפטן הופ קרונין אמרה ל-AEROTIME כי במטוס נתגלו כמה תקלות וחברת בואינג הבטיחה לתקן ולשפר על חשבונה את מערכת "הראייה הרחוקה".
במתדלק החדש אין המתדלק חייב לראות בעין את המטוסים המתדלקים, והוא יכול לבצע את פעולת התדלוק האווירי בעזרת מערכת של מצלמות וטכנולוגיה חדישה של "ראייה מרחוק" (REMOTE VISION). המתדלק KC-46 מבוסס על מטוס נוסעים בואינג B767 של בואינג והוא יחליף את המתדלקים הישנים KC-135 בחיל האוויר של ארה"ב.
לין קארט, סגן נשיא בואינג, אמר כי מטוס התדלוק החדש הוא "כלי טיס אמין, בטיחותי, רב משימתי המהווה מהפכה בתחום התדלוק האווירי לעשרות השנים הבאות".