ארה"ב תארח בוורשה בפברואר ועידה בינלאומית על המזרח התיכון, ובעיקר איראן. רוה"מ נתניהו הוזמן

ורשה (צילום: AP)

ארה"ב מכנסת ועידה בינלאומית שתתמקד בדיוניה במצב במזרח התיכון, ובעיקר באיראן. הוועידה תתקיים בוורשה ב-13 וב-14 בפברואר והוזמנו אליה נציגים של 70 מדינות מכל העולם. שר החוץ האיראני מוחמד זריף מיהר להגדיר הוועידה  "קרקס אנטי-איראני מעורר רחמים". ראש הממשלה בנימין נתניהו קיבל הזמנה לכנס, אך טרם החליט אם להשתתף בוועידה.

שר החוץ האמריקני מייק פומפאו אמר ביום שישי בראיון ל'פוקס ניוז' ש"הוועידה תתמקד ביציבות, בחירות, בשלום ובביטחון במזרח התיכון, וזה כולל יסוד חשוב של הבטחה שלאיראן לא תהיה השפעה  מסכלת יציבות". לדבריו, ישתתפו בוועידה נציגים של עשרות מדינות מאסיה, אירופה, חצי הכדור המערבי "וכמובן מהמזרח התיכון", וכי ארה"ב מגבירה את לחצה על איראן.

שר החוץ הפולני יאצק צ'פןטביץ' אמר כי ארצו אמנם תומכת במאמצי האיחוד האירופי לשמר את הסכם הגרעין עם איראן, "אך ההסכם אינו מונע מאיראן לבצע פעולות המסכלות את היציבות באזור, ואנו תקווה שהוועידה תביא להתקרבות בין עמדות ארה"ב לעמדות האיחוד האירופי". השר הפולני אמר שלוועידה בוורשה מוזמנות 70 מדינות.

שר החוץ האיראני זריף צייץ בטוויטר כי "במלחמת העולם השניה הצילה איראן את חייהם של פולנים, ועתה מארחת פולין קרקס אנטי-איראני מעורר רחמים".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית