מנכ"ל משרד הביטחון בקרואטיה: "לצערי התנאים לא הבשילו ולא הצלחנו לממש את העסקה"

במהלך ביקור בקרואטיה התנצל האלוף (מיל') אודי אדם על כך שישראל לא תוכל לספק את מטוסי ה-F-16. "לאורך כל שלבי הפרויקט, נוהל שיח מקצועי ופתוח בין ישראל לקרואטיה. קרואטיה פעלה באופן מקצועי ובשיקול דעת לאורך כל הדרך. לצערי התנאים לא הבשילו ולא הצלחנו לממש את העסקה בשל בעיות שלא היה ניתן לצפות ושאינן בשליטת המדינות"

מטוס מדגם F-16 (צילום: דו"צ)

עסקת מכירת מטוסי ה-F-16 לקרואטיה לא תצא אל הפועל: מנכ"ל משרד הביטחון, אלוף (מיל') אודי אדם התנצל במהלך ביקור בקרואטיה על כישלון העסקה ואמר כי "משרד הביטחון רואה חשיבות גדולה בהעמקת שיתוף הפעולה בין ישראל וקרואטיה. במסגרת זו יזמנו את פרויקט מטוסי האף- 16, הכולל ידע וטכנולוגיה ישראלית. הפרויקט התנהל באופן מקצועי, במסגרת עסקת GTG בין שתי המדינות.

"לאורך כל שלבי הפרויקט, נוהל שיח מקצועי ופתוח בין ישראל לקרואטיה. קרואטיה פעלה באופן מקצועי ובשיקול דעת לאורך כל הדרך. לצערי התנאים לא הבשילו ולא הצלחנו לממש את העסקה בשל בעיות שלא היה ניתן לצפות ושאינן בשליטת המדינות. משרד הביטחון הישראלי מצפה להמשך שיתוף פעולה פורה עם קרואטיה. נעשה את המירב על מנת להעמיק את היחסים במגוון רחב של תחומים".

בסוף השבוע אמר שר ההגנה הקרואטי כי מדינתו דורשת מישראל להודיע לה מה הסטטוס של העסקה עד 11 בינואר, וכי על פניו נראה כי "העסקה מתה".  השר דמיר קרסטיצ'ביץ' הוסיף כי "מסיבות שאיננו מבינים אותן האמריקנים הקשיחו את עמדתם, ואנו כנראה לא ירדנו לסוף דעתם על העסקה. מעשית העסקה לרכש מטוסי F-16 מתה, ואיננו סבורים שנוכל להגיע להסכם שיעמוד בתנאים האמריקניים ובדרישות של קרואטיה".

כעת נראה כי השתפרו סיכוייה של חברת SAAB השוודית למכור לקרואטיה מטוסי קרב 'גריפן'. החברה השוודית מציעה לקרואטיה מטוסי קרב חדשים מדגם GRIPEN ותנאי תשלום אטרקטיביים, בנוסף לחבילות נשק, חימוש ותקשורת למטוסי הקרב.


 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית