בולטון לנתניהו: ארה"ב לא מרוצה מפעילות חברות טלקומוניקציה סיניות בישראל

בולטון ונתניהו (צילום: AP)

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב, ג'ון בולטון, הביע באוזני בן שיחו ראש הממשלה בנימין נתניהו את דאגת ארה"ב בנושא שימוש בציוד של חברות טלקומוניקציה סיניות "בתחומים רגישים", כך מדווח בכלי תקשורת בארה"ב. "כולנו מודאגים מכך שחברות טלקום סיניות מנוצלות על ידי סין למטרות איסוף מודיעין", כך אמר איש ממשלחת אמריקני בכיר שקיבל תדרוך על שיחות בולטון-נתניהו השבוע בירושלים.

סוכנות רויטרס מדווחת כי הממשל מתייחס ברצינות רבה לצעדים שנועדו לבלום התפשטות סינית בשוק העולמי של חברות  HUAWEI TECHNOLOGIES  ו-ZTE, שתי היצרניות הגדולות ביותר בסין של ציוד NETWORK. שתי החברות מכחישות שימוש של הציוד שלהן למטרות ריגול.

פקיד הממשל האמריקני התייחס לדאגה האמריקנית מנושא השקעות וטכנולוגיות סיניות בנמל חיפה, ואמר: "במפורש העלינו את הנושא הזה על האג'נדה". רויטרס מסבירה כי ממשלת נתניהו נתנה ב-2013 אור ירוק לחברה הסינית SHANGAHI INTERNATIONAL PORT  להפעיל נמל פרטי בחיפה, שנמלה הוא מעגן חשוב לאניות הצי השישי האמריקני.

בדצמבר 2016 רכשה HUAWEI את החברה הישראלית HEXATIER העוסקת באבטחה מאגרי מידע בענן, תמורת 42 מיליון דולר. אחרי כן בא לביקור בישראל אחד מענקי ענף הטכנולוגיות בסין, והיה רכש סיני של החברה הישראלית TOGA  NETWORKS תמורת סכום בלתי ידוע. העיתונות הישראלית, כותב רויטרס, דיווחה שחברת ZTE גילתה עניין בטכנולוגיות ישראליות ושלחה לישראל משלחת בכירה ב-2013.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית