דיווח: ארה"ב רוצה לקצץ כוחות גם בסומליה. משרד ההגנה מכחיש

Photo by Tech. Sgt. Shawn Nickel - https://www.dvidshub.net/image/4999948/africa-data-sharing-network-information-exchange-prepares-djiboutian-soldiers-deployment-somalia

צבא ארצות הברית מתכנן להקטין את תפקידה בסומליה ולפגוע בהתקפות אוויריות נגד מורדי אל-שבאב לאחר שרבים מהפעילים הבכירים של הארגון חוסלו, כך אמרו שני בכירים אמריקאים ל- NBC News. סימן נוסף כי ממשלת טראמפ מבקשת לחתוך את המספר של הכוחות הפרוסים ברחבי העולם.

המהלך משקף הערכה של הממשל כי בעוד המרד של שבאב נשאר איום על הממשלה הסומלית ועל המדינות השכנות, הוא לא מהווה סכנה ישירה ארה"ב. בהצהרה, דובר משרד ההגנה קנדיס טרש אמרה כי "לא חלו שינויים אחרונים במדיניות בנוגע לפעילות ארה"ב בסומליה, ואנו ממשיכים לתמוך במאמציה של ממשלת סומליה הפדרלית להילחם באל שבאב".

השינוי המתוכנן גם ממחיש שינוי אסטרטגי רחב יותר של הצבא האמריקני כדי לצמצם את הכוחות המוקדשים לפעולות הסיכול והמנע באפריקה ולהתמקד יותר באויבים המסורתיים כמו רוסיה וסין. כך לפי הפרסום.

"הייתי אומר שאוזלות לנו המטרות", אמר הגורם הצבאי. לפי התוכנית, האחריות על הפצצת חמושים בסומליה תועבר ל-CIA, אמרו גורמים רשמיים. סביר להניח כי משמעות ההחלטה של הבית הלבן, אם תצא לפועל, תהיה משיכת כוחות מיוחדים של ארה"ב, המסייעים לטייסים לאתר מטרות ממוקדות, כולל תקיפות שבוצעו על ידי הכוחות בהנהגת האיחוד האפריקאי. לפנטגון יש כ -500 אנשים בסומליה, כולל חיילים, אזרחים וקבלנים.

אם השרביט יועבר לCIA, הסוכנות יכולה לסכל התכנסויות של לוחמי אל שבאב, אך לא תהיה ממוקמת היטב כדי לספק כוח אווירי למתקפה קרקעית של לוחמי הממשלה הסומלים או כוחות האיחוד האפריקאי, אמרו גורמים רשמיים לשעבר.

מקור: nbcnews.com

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית