האם אפשרי לתוקף להטות את הבלוקצ'יין לטובתו? אירוע מהימים האחרונים מוכיח שכן

פרסום של eth_classic חושף מקרה שארע בימים האחרונים ובו יצרן מעבדי ASIC בשם Linzhi הצליח לעשות התקפת 51 אחוזים על רשת Ethereum Classic. התקפה כזו משמעותה כי התוקף (הצד הכורה) יכול להטות את שרשרת הבלוקים לטובתו.

"כדי להיות ברורים, אנחנו לא עושים כל ניסיון להסתיר או להקטין את האירועים האחרונים. העובדות הן עובדות וככל שהמצב מתפתח אנו בקרוב נקבל תמונה מלאה של מה באמת קרה. Linzhi בודקת מעבד חדש. Coinbase דיווחו על הוצאות כפולות. שניהם עשויים להיות נכונים", כותבים בפרסום eth_classic.

בפרסום של coinbase נאמר כי זוהה ארגון מחדש של רשת האתריום כולל הוצאות כפולות. "Coinbase זיהתה ארגון מחדש של שרשרת בבלוקצ'יין של Ethereum הקלאסי שכלל הוצאה כפולה. כדי להגן על כספי הלקוחות, מיד עצרנו אינטראקציות עם ETC blockchain", כותבים בהודעת החברה. "גילינו 12 סידורים מחדש של שרשראות בלוקים שכללו הוצאות כפולות בסך של 219,500 אתריום (כ-1.1 מיליוני דולרים)."

בהפשטה, התקפה כזו מספקת לתוקף אפשרות לשכתב את ההיסטוריה של שרשרת הטרנזקציה בבלוקצ'יין כך שהמטבעות באותה שרשרת יעברו לארנק שלו ולא של הבעלים הלגיטימי. בגלל התצורה של הבלוקצ'יין, כתיבה מחדש של 51 אחוזים מהשרשרת הופכת את כתובת הארנק של התוקף ל"אמת" ומבטלת את הלגיטימיות של הארנק החוקי.

אולי יעניין אותך גם