תעשייה הנשק הגרמנית במשבר. בגלל איסור ייצוא לסעודיה

היקף איסורי הייצוא הגרמני פגע בתעשיית הנשק במדינה שמציגה צניחה במכירות כבר שנה שלישית ברצף. הפגיעה הקשה ביותר נוצרה בשל איסורי ייצוא לסעודיה

https://www.army-technology.com/projects/leopard/

יצוא הנשק הגרמני ירד זה השנה השלישית ברציפות, והשדולה ביקרה את מדיניות הייצוא של גרמניה כ"בלתי צפויה". נתונים חדשים מראים כי היצוא ירד בצורה חדה בשנת 2018. כך לפי פרסום של dw.com.

מדיניות הייצוא של גרמניה הפכה ל"בלתי צפויה", עד כדי כך שקשה לנהל פרויקטים פאן-אירופיים וחלקם אפילו בוטלו, אמר ראש אגודת התעשיות הביטחוניות הגרמניות (BDSV), הנס כריסטוף אטספודין, בראיון עם סוכנות הידיעות dpa.

התלונה היא בעיקר סביב הגבלות הייצוא לסעודיה. בהצהרה שפורסמה לפני חג המולד, ה- BDSV ביקרה את "הגבלות היצוא" של גרמניה, שהיא רואה כגישה עצמאית של גרמניה, המסכנת את תעשיית הביטחון הפאן-אירופית.

בינתיים, נתוני משרד הכלכלה הגרמני מראים כי יצוא הנשק בשנת 2018 ירד השנה השלישית ברציפות ל -4.62 מיליארד אירו (5.3 מיליארד דולר) מ -6.24 מיליארד יורו ב -2017. סעודיה היא הלקוח הרביעי בגודלו לתעשיית הנשק הגרמנית אחרי ארה"ב, אלג'ריה ואוסטרליה. הBDSV מייצגת למעלה מ- 220 חברות בתחומי הביטחון, התעופה והחלל בגרמניה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית