ג'נרל דיינמיקס לממשלת קנדה: "תבטלו עסקת נשק עם סעודיה, תשלמו קנס של מיליארד דולר קנדיים"

ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו (צילום: AP)

חברת ג'נרל דיינמיקס הזהירה את קנדה כי ביטול עסקת נשק גדולה עם סעודיה תביא לתביעות במיליארדי דולרים. ביום ראשון הודיע ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו על כוונתו לבטל עסקה בת קרוב ל-15 מיליארד דולר למכירת נגמ"שים לצבא סעודיה. הביטול הוא מחאת ממשלת קנדה על מעורבות סעודית ברצח העיתונאי ג'מאל חשוקג'י והמשך המעורבות הסעודית במלחמה בתימן.

טרודו אמר בראיון ל-CTV כי את העסקה ירשה ממשלתו מראש הממשלה הקודם סטפן הרפר ודובר בה על מכירת נגמ"שים. "אנו מחפשים עתה דרך לבטל את אספקת כלי הרכב הללו לסעודיה". על כך הגיבה חברת ג'נרל דיימיקס/קנדה והודיעה לממשלת אוטווה כי ה"עונש" על ביטול העסקה עלול להגיע למיליארד דולרים קנדה, שהם 747 מיליוני דולר ארה"ב. החברה מסרה לעיתון GLOBE AND MAIL המופיע בטורונטו כי לביטול החוזה "תהיה השפעה שלילית על אנשי המקצוע המצויינים של החברה וכן על שרשרת האספקה ועל תחום מוצרי ההגנה כולו".

ג'נרל דיינמיקס/קנדה היתה אמורה לספק לסעודיה 928 נגמ"שים  מדגם KAV 6. לקנדה נודע כי כלי רכב צבאיים שסיפקה לסעודיה כחלק מחוזים קודמים הופעלו על ידי צבא סעודיה לדיכוי מפגינים שיעים בעיר כאליף שבמזרח סעודיה וכן הופעלו במסגרת צבא הקואליציה בהובלת סעודיה הנלחם בתימן.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית