"ארה"ב חסרת יכולת הגנתית מול כלי נשק על-קוליים שבידי סין ורוסיה"

דוח של GAO, המשרד המקביל למבקר המדינה בארה"ב, קובע כי "לארה"ב חסרה היכולת ההגנתית להגן על עצמה מפני נשק על-קולי (היפר-סוני) מתוחכם ביותר של סין ורוסיה". הפנטגון בתגובה: "הדוח מתאר תמונה מדוייקת, תמונת מקרו עצובה המראה כיצד ניצבת ארה"ב בעולם מול איומים הולכים וגוברים"

לארה"ב חסרה היכולת ההגנתית להגן על עצמה מפני נשק על-קולי (היפר-סוני) מתוחכם ביותר של סין ורוסיה – כך קובע דוח של GAO, המשרד המקביל למבקר המדינה בארה"ב.

"סין ורוסיה מפתחות נשק על-קולי מכיוון שמהירותו וכושר התמרון שלו עלולים להביס את רוב מערכות ההגנה האווירית. ניתן גם להשתמש ביכולות על-קוליות לשפר ולשדרג יכולות תקיפה קונבנציונליות וגרעיניות", קובע הדוח שמפרסמות רשת FOX וסוכנות הידיעות AP.

בראשית השנה הודיע צבא רוסיה כי ביצע ניסוי מוצלח של טיל על-קולי גרעיני "המסוגל לחמוק מבעד למערכות הגנ"א של האויב". משרד ההגנה הרוסי הציג סרטון שבו נראה מטוס קרב רוסי מיג-31 משגר טיל KINZHAL בתרגיל ירי. לטיל היה רש"ק  קונבנציונלי והוא פגע במטרה במטווח בדרום רוסיה.

בהזדמנות זו הודיע הנשיא פוטין עצמו כי טיל קינזאל טס במהירות פי 10 ממהירות הקול וטווחו יותר מ-1,250 ק"מ והוא מסוגל לשאת ראשי קרב רגילים וגרעיניים ולפגוע במטרות קרקע וים.

בחודש אפריל הודיע הפנטגון על עסקה עם לוקהיד מרטין לפיתוח "נשק תקיפה על קולי קונבנציונלי (HCSW) עבור חיל האוויר האמריקני בהשקעה של 928 מיליון דולר. ואמנם לוקהיד מרטין זכתה בחוזה של 480 מיליון דולר לפיתוח אב טיפוס של טיל על-קולי המשוגר מהאוויר (ARRW). הפנטגון מסר כי שני כלי הנשק הללו הם על-קוליים "ויהיו בעלי יכולת ייחודית למלחמת האוויר העתידית".

בתגובה על דוח ה-GAO הודיע הפנטגון כי הדוח "מתאר תמונה מדוייקת, תמונת מקרו עצובה המראה כיצד ניצבת ארה"ב בעולם מול איומים הולכים וגוברים".

 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל