גרמניה מאריכה את חוזה השכירות של ההרון-1 בעוד שנה

ההודעה באה בהמשך להארכה לשנה שאושרה ב- 2017 ונועדה להבטיח המשך תמיכה בפעולות השוטפות באפגניסטן ובמאלי. ההרון-1 עשה במאלי ואפגינסטן מעל 46,000 שעות טיסה

גרמניה הרחיבה שוב את חוזה הליסינג שלה עם התעשייה האווירית (תע"א) עבור מטוסי הרון 1 באפגניסטן, כך הוכרז ב -12 בדצמבר. על פי איירבוס, שהיא הקבלן הראשי של ממשלת גרמניה, החברה חידשה את הסכם החכירה שלה עם גרמניה למשך שנה נוספת, והרחיבה אותו עד סוף שנת 2019.

ההודעה באה בהמשך להארכה לשנה שאושרה ב-2017 ונועדה להבטיח המשך תמיכה בפעולות השוטפות באפגניסטן ובמאלי. הארכת החוזה מתרחשת כאשר ברקע גרמניה חתמה על חוזה לחכירת הרון TP מתעשייה אווירית שיופעלו מישראל על ידי חיל האוויר הגרמני. ההרון-1 עשה במאלי ואפגינסטן מעל 46,000 שעות טיסה.

הרון 1 הוא מל"ט גדול לטווח בינוני ולשהייה ממושכת באוויר (MALE). הוא ממריא ונוחת על מסלולים בלתי סלולים ובתנאים סביבתיים קשים. מוטת כנפיו 17 מטרים והוא שוהה באוויר 24 שעות  רצופות. משימותיו העיקריות בצבא גרמניה בשתי החזיתות הן איתור מטעני צד מהאוויר, ליווי  שיירות וסיורים, פתיחת צירים וכן הגנה על מחנות  וריכוזי כוחות באמצעות תצפיות אוויריות. הוא ממלא גם תפקידים אזרחיים בעלי אופי הומניטרי.

צבא גרמניה מפעיל מל"טי הרון 1 באפגניסטן מאז 2010 ובמאלי מאז 2016.

 

מקור: airbus.com

 

אולי יעניין אותך גם