ארה"ב מזהירה את טורקיה לבל תחדיר כוחות צבא לצפון-מזרח סוריה

טנק טורקי בדרך לגבול עם סוריה (צילום: AP)

משרד ההגנה של ארה"ב הזהיר את טורקיה לבל תעז לפלוש לצפון-מזרח סוריה, וצבא ארה"ב הקים כמה עמדות תצפית בגבול טורקיה-סוריה כדי למנוע חדירות של צבא טורקי. נשיא טורקיה ארדואן איים "לפתוח במבצע צבאי מזרחית לנהר פרת תוך כמה ימים".

משרד ההגנה הודיע בוושינגטון כי הוא מתייחס ברצינות רבה לאיומים הטורקיים להחדיר כוחות צבא לסוריה, ואילו משרד החוץ האמריקני הודיע בסוף השבוע שהוא מודאג מהפעילות הצבאית הטורקית, והזהיר כי פשיטה צבאית תהיה "בלתי מתקבלת על הדעת". דובר משרד ההגנה קומנדר שון רוברטסון הדגיש כי פעילות צבאית חד-צדדית בצפון סוריה מדאיגה ביותר, וכי הדרך היחידה היא  לקיים התייעצויות ותיאום בין ארה"ב לבין טורקיה.

אתר ג'יינס כותב כי וושינגטון מתייחסת ברצינות רבה להצהרתו של הנשיא ארדואן מ-12 בחודש כי "נפתח במבצע צבאי מזרחית לנהר פרת תוך כמה ימים כדי להציל את תושבי האזור מארגוני טרור". אזור צפון-מזרח סוריה נשלט למעשה על ידי כוחות צבא כורדיים, שהיו שותפים של האמריקנים במלחמה נגד דאעש, אלא שאנקרה מודאגת מאפשרות שלח חיזוק הכוחות הכורדיים.

חיל האוויר הטורקי תקף לפני כמה ימים עמדות כורדיות בצפון עיראק. משרד ההגנה באנקרה הודיע כי יותר מ-20 כלי טיס מאוישים ובלתי מאוישים תקפו יותר מ-30 מטרות באזורי סינג'ר והר קרג'ק.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית