לכידת המחבל מברקן: "היו מקרים שפספסנו אותו. הוא כמעט לא עשה טעויות"

"לא נחנו לרגע במקרה שלו. היו מקרים שפספסנו אותו. הוא כמעט לא עשה טעויות. האנשים שסייעו לו התחלפו וגם היה לו מזל", כך אומר קצין בכיר בצה"ל לגבי חיסול המחבל שביצע את הפיגוע בברקן

 

לכידת המחבל מברקן: "היו מקרים שפספסנו אותו. הוא כמעט לא עשה טעויות"

מתוך הפעילות (צילום: דו"צ)

קצין בכיר בצה"ל מתייחס לחיסול המחבל שביצע את הפיגוע הקשה בברקן לפני כחודשיים. הקצין הבכיר אמר כי "לא נחנו לרגע במקרה שלו. היו מקרים שפספסנו אותו. הוא כמעט לא עשה טעויות. האנשים שסייעו לו התחלפו וגם היה לו מזל".

בשעות הלילה, בתום פעילות מודיעינית ומבצעית מאומצת של שירות הביטחון הכללי בשיתוף צה"ל ומשטרת ישראל, נהרג במהלך ניסיון מעצרו המפגע אשרף נעאלוה אשר ביצע את פיגוע הירי באזור התעשייה ברקן (7/10/18) בו נרצחו קים לבנגרונד-יחזקאל וזיו חג'בי ז"ל ואזרחית ישראלית נפצעה באורח בינוני.

"המחבל מברקן היה מפגע בודד. הוא קיבל הרבה סיוע בדיעבד שלא תוכנן. הוא לא נשען על תשתיות סדורות. הגיע לסייענים לאחר הפיגוע. אני לא רוצה להסגיר יכולות מודיעיניות. הגיע פריט מידע ואיתו הגענו אליו", אומר הקצין הבכיר. לדבריו הפעולה הייתה בשיתוף שב"כ, ימ"מ, דובדבן וגדוד סיור של הצנחנים.

"הגענו בצורה חשאית וסגרנו אותו במרחב קטן", הוא מספר על המבצע. "היינו מוכנים לזה שיילחם כמו שקרה. הוא ירה ברובה ה'קרלו' שהיה איתו". הוא סיפר עוד כי "המחבל לא היה בשגרה. הוא היה במנוסה. ברור לנו שהוא היה עושה פיגועים נוספים". על הטענות על כך שהמחבל הצליח לברוח מכוחות הביטחון במשך יותר מחודשיים אמר הקצין כי "הושקעו משאבים עצומים בעניין. חטיבת מנשה עצרה שבוע את עצמה רק על הנושא. נתחקר את המסלול שלו. הוא היה בשומרון ובצפון השומרון. היה מאוד מסובך להגיע אליו". הוא אמר עוד כי להעכתו אשרף נעאלוה אינו קשור לחמאס.

"חמאס מנסה לבצע פיגועים באופן רציף באיו"ש"

הקצין הבכיר התייחס גם לחיסול המחבלים שהיו קשורים לביצוע הפיגוע בטרמפיאדה בעפרה בתחילת השבוע. "בעפרה ירי מרכב חולף זה תמיד אירוע שקשה לבלום אותו. אנחנו עדיין באירוע וממשיכים לעבוד למרות שסיכלנו את אחד המבצעים. אנחנו עדיין בתוך התהליך. יכול להיות שזה נעצר כאן ויכול להיות שיש עוד. הרבה אנשים נעצרו. הוא נהרג כי סיכן את כוחותינו".

עוד אמר הקצין כי "חמאס מנסה לבצע פיגועים באופן רציף באיו"ש. מעל 90 אחוז אנחנו מסכלים. ההערכה המחמירה לגבי החוליה בעפרה היא שהיא חוליית חמאס".

אולי יעניין אותך גם