בצה"ל רוצים שיוניפי"ל ידאג לנטרול המנהרות מהצד הלבנוני. בינתיים נסראללה שומר על שתיקה

בצה"ל רוצים שמפקד כוח יוניפי"ל ידאג להשמדת המנהרות מהצד הלבנוני, ביוניפי"ל אמרו שיש להם יכולת. בינתיים, התקשורת הלבנונית עברה לנושאים אחרים ובכירי חיזבאללה,כולל נאצראללה, דגים

דובר צה"ל

אתמול (א'), נפגש ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט עם מפקד יוניפי״ל, הגנרל סטפנו דל קול. במסגרת הפגישה הדגיש הרמטכ"ל כי המנהרות ההתקפיות של ארגון הטרור חיזבאללה, החודרות לשטח מדינת ישראל מהוות הפרה בוטה של החלטה 1701 ונועדו להיות הרכיב המפתיע בתוכנית ההתקפה של הארגון לשטח ישראל. ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט הציג את התקדמות המבצע וציין את החשיבות שהוא רואה בכך שכוחות יוניפי״ל יפעלו לנטרול המנהרות מהצד הלבנוני ומניעת הפרות ההחלטה על ידי ארגון הטרור. הרמטכ"ל הדגיש כי האחריות על חפירת המנהרות על ידי חיזבאללה בדרום לבנון מוטלת על ממשלת לבנון.

לפי פרסום של terrorism-info, מפקד כוח יוניפי"ל, שסייר באזור מנהרות החדירה במטולה, הודיע כי על סמך המידע שבידו יש ביכולתה של יוניפי"ל לאשר כי ישנה מנהרה בגבול ישראל לבנון. על פי דובר צה"ל, הכוחות פועלים במקביל בשלושה מרחבים לאורך גבול ישראל לבנון: המרחב שמול כפר כילא (קרי, מרחב מטולה), המרחב שמול אזור לבונה (קרי, מרחב חניתה ראש הנקרה) והמרחב שמול רמיה (קרי, מרחב זרעית ושתולה).

"אלוף פיקוד הצפון מסר למפקד יוניפי"ל מפת עזר של הכפר רמיה (כפר שיעי בגזרה המרכזית בדרום לבנון) ובה מסומנת קבוצת בתים, שמהן נחפרת מנהרת טרור התקפית נוספת המובילה לשטח ישראל", נכתב בפרסום.עוד נכתב כי אנשי יוניפי"ל אמרו כי ישלחו את המידע שבידיהם לגרמים לבנוניים הרלוונטיים. ב-7 בדצמבר 2018 נפגש סטפנו דל קול מפקד יוניפי"ל עם ג'וזף עון, מפקד צבא לבנון. הפגישה נערכה במפקדת צבא לבנון בירזה. 

העיסוק בנושא המנהרות בתקשורת הלבנונית דעך מעט. ערוצי התקשורת של חזבאללה, אלמנאר ואלמיאדין, כמעט ולא עסקו באירועים על גבול ישראל והעדיפו לצטט דיווחים של ערוצי חדשות ותקשורת ישראליים. בכירי הארגון ובראשם חסן נאצראללה טרם הגיבו רשמית לאירועים. בראיון שהעניק נעים קאסם, סגנו של נצראללה לעיתון איראני הוא לא התייחס ישירות למבצע "מגן צפוני".

"ע'סאן ג'ואד, פרשן ועיתונאי לבנוני, ציין בראיון עם ערוץ אלנשרה, כי שתיקת חזבאללה לנוכח הפרסומים בישראל הינה אסטרטגיה מסורתית של חזבאללה וכי כעת הארגון לומד את תמונת המצב ואת כוונות ישראל", כך בפרסום.

היומון הלבנוני אלג'ומהוריה דיווח, כי אליזבת ריצ'ארד, שגרירת ארה"ב בלבנון , ביקרה בארמון הנשיאות והשמיעה בפני שלטונות לבנון אזהרות רציניות מישראל לפיהן "יש גבול לאיפוק". בכירים דיפלומטים מערביים הביעו את אי שביעות רצונם מתגובת הממשל הלבנוני לסוגיית מנהרות חזבאללה. הם הביעו רצונם שממשלת לבנון תפתור את הבעיה מול חזבאללה ולא תדרוש מישראל למלא את החלטה 1701.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית