חברת ICS SECURITY התקינה מערכת ניהול והגנת סייבר לתחנות משנה בגאנה

חברת ICS SECURITY התקינה מערכת ניהול והגנת סייבר לתחנות משנה בגאנה

באדיבות חברת ICS Securty

חברת ICS Securty הישראלית שבבעלות שמעון זיגדון, אילן שעיה ואיש העסקים מוריס קהן, הטמיעה מערכות הגנה היקפיות מסוג Graphene בתשע תחנות משנה בפרויקט שהחל לפני כשנתיים.  במסגרת ההסכם, אם יהיו הלקוחות מרוצים תושלם הגנה כוללת ל-92 תחנות כח נוספות ברחבי גאנה.

מערכות ההגנה אשר הוטמעו הן מסוג Graphene IDS למערכות בקרה המספקות הגנה כוללת לרשת הבקרה. בנוסף לזיהוי חדירות, מאפשרת המערכת איתור נכסים ברשת והצגתם, התראת הגבלות גישה באמצעות NAC וניתוח עומק של התעבורה בפרוטוקול 61850. המערכות פסיביות עם מודול הגנה לפרוטוקול 61850 ול IEC104 המאושר לשימוש בתחנות משנה. המערכת מזהה פוגען במהירות של עד מילי-שניה מבלי להפריע לפעילות התקינה של מערכת ממסרי ההגנה.

עוד במסגרת הפרויקט הותקנו מתגים תעשייתיים של Hirschmann אשר עובדים בסנכרון מלא עם מערכת Graphene ומאפשרים גישת VPN לוויינית בין כל התחנות לתחנה מרכזית אחת. "במערכות אלו הסינכרון והמהירות זה שם המשחק", מסביר שעיה, מנכ״ל החברה. "מערכת ללא ניסיון בתחמש״ים ותחנות תפיל מיידית את ממסרי ההגנה ותפריע לפעולתן התקינה. לכן, אני יכול להבין את בעלי התחנות ששואלים דבר ראשון אם המערכת היא פסיבית. אבל זה לא מספיק. ראינו מערכות אירופאיות וישראליות המתשאלות את הבקרים בצורה אקטיבית לנתונים מסוימים. דבר כזה יכול לגרום לנזק מהותי."

בICS Securty מסבירים כי הייחודיות בפרויקט בגאנה היא שכל תחנה מתנהגת בצורה שונה. ישנם רכיבים שונים. לדוגמא, ישנן תחנות עם ממסרי הגנה של סימנס, אחרות עם כאלו של שניידר או אלסטום. לכולן סוכמי אנרגיה מסוגים שונים. "לא הופתענו, אבל שמחנו לגלות שביצועי מערכת ההגנה של גראפין קלטה את כל הנתונים 'בלי למצמץ'", מוסיף שעיה. "בגאנה אנשים בעלי יכולות הנדסיות גבוהות אשר הגיעו עם דרישות ספציפיות וידעו לבדוק אותן עם פרוטוקולי בדיקה מחמירים. לזה יש להוסיף את הדרישה שהעבודה תהיה כפופה לסטנדרטים בינלאומיים של NIST וCERT."

אולי יעניין אותך גם