לוקהיד מרטין זכתה במכרז מצבא ארה"ב לשיפורים ושכלולים בשלד החיצוני המתקדם ONYX

לוקהיד מרטין זכתה במכרז מצבא ארה"ב לשיפורים ושכלולים בשלד החיצוני המתקדם ONYX

צילום: לוקהיד מרטין

לוקהיד מרטין זכתה במכרז בשווי 6.9 מיליון דולר מיחידת ההנדסה והפיתוח של צבא ארה"ב (NSRDEC), לביצוע שיפורים ושכלולים בשלד החיצוני (ONYX (Exoskeleton מתוצרתה לצורך הדגמות עתידיות. ONYX הוא שלד חיצוני לפלג הגוף התחתון אשר מופעל באמצעות בינה מלאכותית ומרחיב את חוזק וסיבולת המשתמש. תחת החוזה הבלעדי שנחתם לשנתיים, תמטב לוקהיד מרטין את השלד החיצוני. השיפורים ייבחנו במשותף מחלקת ההנדסה והפיתוח של צבא ארה"ב ואוניברסיטת פלורידה באמצעות שימוש מעשי על ידי חיילים.

ONYX, המפותח על ידי לוקהיד מרטין באמצעות רישיון מ-B-TEMIA, מסוגל לנטרל עומסים ומאמצים בפלג הגוף התחתון: גב תחתון ורגליים. באמצעות שימוש במנועים אלקטרו-מכניים הממוקמים באזור הברכיים, מגוון חיישנים ומחשב AI, ה-ONYX לומד בזמן אמת את תנועות המשתמש ומספק את כח הפיתול הנדרש בתזמון המדויק בזמן של הליכה בעליות תלולות, נשיאת משקל כבד או גרירת משאות. מחקר עצמאי שנערך באוניברסיטת מישיגן אישר את יכולות השלד החיצוני ואת ההפחתה באנרגיה הנדרשת לביצוע פעולה באמצעות השלד: במחקר נבדקה נשיאת משקל של 40 ליברות בעלייה.

"טכנולוגיות אדם/מכונה חדשניות כדוגמת ONYX יכולות לשפר ביצועים בקרב המשתמשים, להפחית פציעות ועייפות ולסייע לחיילים להשלים את משימתם תוך הקלה על המאמץ הגופני שכרוך בהליכה ובנשיאת משקלים", כך אמר קית' מקסוול, מנהל טכנולוגיות השלד החיצוני בלוקהיד מרטין. "הזכייה בחוזה מקרבת אותנו צעד נוסף לאפשרות לצייד כוחות רגליים בטכנולוגיות המתקדמות של השלד החיצוני".

לאחרונה, זכה ה-ONYX בפרס הראשון בתחום הביטחון מאת מגזין המדע הבינלאומי Popular Science במסגרת פרסי "“Best of What New 2018 לשנת 2018 . צוות המגזין בוחן בכל שנה אלפי המצאות ומדרג את מאה ההמצאות הטכנולוגיות הטובות ביותר בעולם: עשר מהן הן ההמצאות הטובות ביותר בכל תחום, במסגרתו זכה ה-ONYX מבית לוקהיד מרטין בתחום הביטחון בזכות השיפור המשמעותי שהוא תורם למשתמשים.

 

אולי יעניין אותך גם