איראן מחבלת במאמצי בניית קואליציה בעיראק

יריבות גוברת בין שתי סיעות שיעיות חזקות שיתקה את המאמצים להקים ממשלה בעיראק שישה חודשים לאחר הבחירות שנועדו להניע את המדינה לקראת ההתאוששות משנים ארוכות של מלחמה. שתי המפלגות הגדולות שיצאו לאחר ההצבעה במאי - אחת בראשותו של איש הדת הפופוליסטי מוקתדא אל-צדר והאחרת על ידי מנהיג המיליציה המגובה באיראן, האדי אל-עמירי - יצרו ברית שבשתיקה באוקטובר כאשר בחרו נשיא ואישרו 14 מתוך 22 שרי ממשלה.

אבל מאז מתרחש קיפאון, בעיקר סביב איוש משרד הפנים שנשלט במשך שנים על ידי בעלות הברית של עמירי - הראש לשעבר של הכוח הצבאי הנתמך על ידי טהרן. צדר בינתיים אומר שאף אחד עם זיקה פוליטית לא צריך לקבל את המשרה. צאדר, שזכה במספר המועמדים הפרלמנטריים הגדול ביותר בבחירות, איים לצאת מהתהליך המדיני ולהפגין הפגנות המוניות כפי שעשה בעבר, בעיקר כאשר המפגינים הסתערו על האזור הירוק המבוצר של בגדד ב -2016.

השיתוק הפוליטי מעכב את מאמצי שיקום עיראק. "אין כאן עבודות שיקום או עבודות בכלל", אמר השיח' אבו משן, מנהיג שבטי במחוז ענבר. "קווי החשמל העיקריים עדיין למטה. בהתחלה אמרו שאנחנו נקבל את השלטון עד אוקטובר. עכשיו אומרים ינואר. לרשויות אין עניין בנו - הן השקיעו כמעט שבעה חודשים בשיחות ועדיין אין להן ממשלה".

הקיפאון גם אומר כי תקציב 2019 לא עבר, אז הפרובינציות לא יודעות כמה הן יצטרכו להשקיע על תיקון שירותים. "גשמים כבדים חותכים כבישים במוסול", אמר המושל נורודין קטלאן. "אין לנו מספיק כסף לתקן כבישים שניזוקו מהלחימה".

מקור: reuters