מפכ"ל משטרת סינגפור ביקר בארץ

מפכ"ל משטרת סינגפור ביקר בארץ

קרדיט צילום: דוברות המשטרה

בביקור שהתקיים לאחר 20 שנים מאז ביקורו האחרון של מפכ"ל סינגפור בארץ, נחשפו הבכירים בראשותו של רנ"צ הונג ווי תיק ליכולות והאמצעים של משמר הגבול. את ביקורם בבסיס האימונים הוביל מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב(קובי) שבתאי יחד עם סגל ההדרכה של מג"ב ובמהלכו נחשפו למתחם האימונים החדש והייחודי שהוקם בשנתיים האחרונות. 
 
למשטרת סינגפור ומשטרת ישראל עבר עשיר של שיתוף פעולה במסגרתו אימנה משטרת ישראל את הסינגפורים בתחומי הלוחמה בטרור, הפשיעה ובתחומים טכנולוגיים שונים. בסינגפור אומנם נתוני הפשיעה נמוכים מאוד אך הסינגפורים מאמינים שצריך להיות מוכן להכל. משטרת סינגפור מונה כ- 38,000 שוטרים ואחד האתגרים איתו היא מתמודדת הוא המעבר היבשתי שבין סינגפור למלזיה בו עוברים 300,000 אנשים ביום. 
 
בהובלת המחלקה לקשרי חוץ של משטרת ישראל (קש"ח) התחזקו בשנים האחרונות הקשרים בין המשטרות, קשרים במסגרתם הוקמו קבוצות עבודה משותפות לחיזוק שיתוף הפעולה. 
 
בבסא"ר נחשפו כאמור הבכירים למתקני האימונים של מג"ב בהם ביצעו הלוחמים תרגילים של השתלטות על מבנה ואוטובוס. תרגילים בחממות הלחימה שכללו את החממה המיוערת והחממה שמדמה סמטה בעיר העתיקה בירושלים. הבכירים נחשפו לאימון במודל שער שכם שהוקם בבסיס המדמה את אחד המקומות בהם התרחשו לא מעט אירועי טרור בשנים האחרונות. 
 
בהובלתו של רפ"ק יוני חג'ג', נספח משטרת ישראל באסיה ביקר מפכ"ל סינגפור בימים האחרונים גם במכללה הלאומית לשוטרים וביחידות משטרה נוספות והבוקר כאמור חברי המשלחת טסו חזרה לסינגפור.