רוה"מ ושר הביטחון: "מה שנגלה לכם עכשיו הוא רק חלק קטן מהתמונה הכוללת של ההיערכות שלנו והפעולות שלנו"

ראש הממשלה ושר הביטחון נתניהו (צילום: AP) 

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו התייחס למבצע "מגן צפוני" לחישפה ונטרול מנהרות טרור של חיזבאללה בצפון ואמר כי "הכוונה של חיזבאללה הייתה להחדיר באמצעות המנהרות הללו מחבלים לשטחנו, וצריך להבין שגם זה חלק ממערכה רחבה שהם תכננו של כיבוש חלקים מהגליל. זה איום ממשי בהיקף, בעוצמה ואפילו בתעוזה שלא ידענו.

"במקביל אני חייב להגיד שפעולה זו היא חלק מרשת הטרור והתוקפנות האזורית והעולמית בהכוונת איראן ובמימונה. כידוע לכם, אנחנו פועלים בתקיפות רבה למנוע את ההתבססות הצבאית של איראן בסוריה. אני יכול להגיד לכם שהפעולות שלנו כבר הגיעו לירידה של עשרות אחוזים במספר הכוחות האיראניים שנמצאים בסוריה", המשיך נתניהו בהצהרה מיוחדת. 

"בהנחייתי ובאישור הקבינט צה"ל יצא היום למבצע 'מגן צפוני' כדי לסכל את איום מנהרות הטרור בגבול לבנון. הפעולה תימשך ככל שיידרש, עד שיושגו כל יעדיה. זוהי לא פעולה נקודתית, זוהי פעולה נרחבת ומתמשכת. במשך שנים חיזבאללה וחמאס השקיעו הון עתק בבניית נשק המנהרות. הן השקיעו מאמצי על בהסתרת הכלי הזה. ובכן, בשיטתיות, בקור רוח, בנחישות אנחנו מפרקים את הנשק הזה", הוסיף נתניהו. "אני מבקש להביע הערכה מיוחדת לרמטכ"ל על הובלת הפעולה וכן לשר הביטחון הקודם ליברמן שהיה שותף בהכנתה. רק לפני שבועיים אמרתי שכדי להבטיח את ביטחון ישראל דרושים אורך רוח וקור רוח. הוספתי עוד דבר - אמרתי שרב הנסתר על הגלוי. גם היום אני מבקש לומר לכם שמה שנגלה לכם עכשיו הוא רק חלק קטן מהתמונה הכוללת של ההיערכות שלנו והפעולות שלנו והפעולות שאנחנו מכינים להבטחת ביטחון ישראל בכל הגזרות".

הרמטכ"ל, רא"ל גדי איזנקוט, אמר אף הוא מספר דברים בהתייחסות למבצע שהחל בשעות הבוקר המוקדמות ואמר כי "המאמץ לסיכול כלל המנהרות ההתקפיות יימשך כמה שבועות ומתקיים בפיקודו של מפקד פיקוד הצפון, אלוף יואל סטריק, ולאחר שהבשילו התנאים המבצעיים, על פי המלצת צה"ל ואושר על ידי הקבינט לפני כחודש בתאריך 17 בנובמבר 2018. המבצע יצא לדרך בטרם איום המנהרות הפך למיידי וישיר על יישובי הצפון ועל מחנות צה"ל". הוא הוסיף כי "בצה"ל נבנתה לאורך השנים יכולת מבצעית טכנולוגית הנדסית ומודיעינית מתקדמת מאוד לנטרול מנהרות התקפיות בצפון ובדרום. מאז צוק איתן פגע והשמיד צה"ל 17 תוואים התקפיים בדרום המדינה מרצועת עזה ליישובי הדרום ועשינו את זה בשילוב של היכולות של צה"ל ושל שירות הביטחון הכללי. אנחנו במקביל בונים מכשול שיבסס את היכולת לשנים ארוכות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית