מבצע מגן צפוני: הזווית הלבנונית

הפעילות בגבול הצפון (צילום: AP)

כוחות צבא לבנוניים, סוכני מודיעין של צבא לבנון וכוחות האו"ם המוצבים בדרום לבנון עוקבים אחר פעילות צה"ל להשמדת המנהרות שחפר חיזבאללה בדרום לבנון. במקביל, הבית הלבן הביע תמיכה גורפת במבצע של צה"ל לחיסול המנהרות.

סוכנות AP דיווחה כי צבא לבנון התלונן רשמית על פעילות צה"ל, אך ארגון חיזבאללה לא הגיב, ומשקיפים רואים בכך אות שבכוונת חיזבאללה לנהוג באיפוק.

סוכנות הידיעות הלבנונית NNA דיווחה כי לכוח מיוניפי"ל נמסרה הודעה ישראלית מוקדמת על פעילות צבאית בשטח שמדרום לקו הכחול. כוח האו"ם דיווח כי במשך היום היה המצב שקט וכי יוניפ"יל הגביר את סיוריו לאורך גבול ישראל-לבנון יחד עם צבא לבנון "כדי  לשמור על היציבות ולמנוע הסלמה". מפקד יוניפי"ל  גנרל סטפנו דל קול קיים קשר מתמיד עם צבא לבנון ועם צה"ל. פורטל החדשות הלבנוני TAYYAR דיווח שהישראלים חיפשו מנהרות ליד הכפרים אל-קילה ועדייסה.

הבית הלבן הודיע על תמיכה מוחלטת במבצע הישראלי. היועץ לביטחון לאומי ג'ון בולטון אמר כי ארה"ב תומכת במאמצי ישראל להגן על ריבונותה. בולטון הוסיף: "אנו קוראים לאיראן ולכל סוכניה לחדול מתוקפנותם האזורית וממעשי פרובוקציות המהווים איום בלתי מתקבל על הדעת נגד ישראל ונגד הביטחון האזורי".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית