צה"ל מתעד פעילי חיזבאללה בתוך מנהרת הטרור ההתקפית

צה"ל הכניס מצלמה למנהרות ההתקפיות שחפר חיזבאללה והצליח לתעד מקרוב פעילי הארגון בשעת פעולה

www.idf.il

"הבוקר, דקות לאחר תחילת המבצע כוחות צה"ל מחדירים בפעולה חשאית מצלמה, בה ניתן לראות פעילים של ארגון הטרור חיזבאללה, נעים לכיוון המצלמה, אליה מוצמד מטען קטן שאחרי כמה דקות אמור להיות מטען משמעותי יותר אשר מונע שימוש במנהרה. גם בשעות אלו כוחות צה"ל ממשיכים במשימה לחשיפה ונטרול של מנהרות הטרור". אמר דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס.

"חשפנו מנהרה מאזור כפר כילא בדרום לבנון, שהגיעה כ-40 מטרים לתוך שטח ישראל. מדובר במנהרה שנחפרה מתוך מבנה פרטי בכפר, במשך תקופה ארוכה למעלה משנתיים בשיטת חפירה שונה מהמנהרות שאנחנו מכירים עד כה בעזה. תהליך חפירה ארוך ומורכב בסלע".

הרמטכ"ל סיים סיור והערכת מצב באזור מטולה עם מוביל המבצע אלוף יואל סטריק מפקד פיקוד הצפון, תא"ל רפי מילוא מפקד אוגדה 91 והמח"טים. בנוסף הוא נפגש במפקדת חטיבה 769 עם ראשי הרשויות של הצפון. "תמונת האחיזה שלנו כרגע במנהרות של חיזבאללה היא טובה מאוד", הוסיף תא"ל מנליס, "אנחנו יוצאים למבצע הזה לפני שכל אחת מהמנהרות ההתקפיות מוכנות לשימוש. אין מנהרה שמוכנה לפעולה. הגענו למצב שאנחנו יוצאים לפעולה לפני שהמנהרות הופכות להיות איום מיידי. 
 
"מדובר במבצע שלא ייקח יום או יומיים, ההערכה כרגע עומדת על כמה שבועות. חלק מהפעולות יהיו מדויקות יותר חלק מדויקות פחות, וההחלטות על אופי הפעולה הן כחלק מההתנהלות שלנו מול הצד השני. יש פה אופרציה מבצעית-מודיעינית-טכנולוגית מורכבת מאוד, אתגר לא פשוט לפיצוח. אך עם זאת, זה לא לא משהו שנוצר בהפתעה, אנחנו יודעים על זה זמן רב מראש.
 
"יש כרגע כוחות מודיעין רחבים מאוד שעוסקים באיסוף מידע על חיזבאללה, אליהם מצטרפים הרבה מאוד כוחות תגבור באוויר, בים, וביבשה. בנוסף לכל אלו עומדים יחידת יהל"ם ואנשי ההנדסה של פצ"ן שהם קצה המבצע הזה. הם אלו שעוזרים למקד את המאמצים לתקופה קצרה ומדוייקת. נוהל הקרב למימוש המבצע הצה"לי מובל במטה הכללי של צה"ל זה מספר שנים, באופן שהביא להבשלת התנאים המבצעיים בעת הזאת".
 

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית