לוקהיד מרטין הגיעה לחיסכון של שלושה מיליון דולר בעלות סימולטור המשימה המלא של מטוס ה-F-35

צילום: לוקהיד מרטין

לוקהיד מרטין הורידה את עלותו של סימולטור המשימה המלא (FMS) למטוס ה-F-35 בכ-3 מיליון דולר ליחידה בחוזה הרכישה LRIP 11 לעומת מחירו עם תחילת הפרויקט. בחוזה LRIP 11 צפויים להימסר 15 סימולטורים, המהווים חיסכון מצטבר של 45 מיליון דולר לתוכנית מטוס ה-F-35.

צוותי הייצור בתחומי פתרונות הלוגיסטיקה והאימון (TLS) בתוכנית מטוס ה-F-35 השיגו את החיסכון באמצעות מגוון דרכים, בהן ביצוע חוזי שרשרת-אספקה ארוכי טווח והגדלת האוטומציה בקו הייצור; שימוש בטכניקות ייצור מתקדמות כדוגמת הדפסת חלקים ב-3D אשר מסתכמות בחיסכון צפוי של 11 מיליון דולר בחמש השנים הבאות לבדן.

"ההכרזה על הורדת עלויות בכלל מאפייני תוכנית ה-F-35 באה לידי ביטוי בשטח ואנחנו כבר רואים הורדה משמעותית במחיר הסימולטור כחלק מירידה כללית בכל מרכיבי התוכנית", כך אמרה אמי גוודר, סגנית נשיא ומנהלת TLS בלוקהיד מרטין. "אנחנו לא עוצרים כאן. בנוסף לחיסכון בעלויות הייצור אנחנו משקיעים כ-30 מיליון דולר עד 2020 במטרה להמשיך ולהפחית עלויות בהיבטי הסיוע והתמיכה לאימונים במקביל להגדלת היעילות והייצור".

ההשקעות כוללות מודרניזציה של סביבת האימונים הוירטואלית בסימולטור המבוססת על איומים עכשווים ומתעצמים וכן צרכי הלקוחות הספציפיים המפעילים את מטוסי ה-F-35, שימוש בטכנולוגיות מתקדמות להקטנת כמות החומרה והתוכנה בתשתיות המחשוב של הסימולטור מבלי לפגוע בביצועים. בנוסף, מתאפשרת תמיכה אוטומטית ונגישה לפתרון תקלות שחוסכת בכוח האדם הנדרש לתמיכה בהפעלת הסימולטור ועוד.

יעדי האימונים לשנת 2019 כוללים יכולת DMT ראשונית (Distributed Mission Training) ושדרוגי מערכת האימונים לבלוק 4. DMT מאפשר למתאמנים בשני מקומות פיזיים שונים להתאמן יחד וכן יכולת להשתמש ברכיבים ובציוד אימונים מקביל של מטוסי מהדור הרביעי בסביבה הווירטואלית.